• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53984
+
-

چه‌کسی دستور ساخت مجتمع‌ ساختمانی عظیم مجمع تشخیص را داد؟





محمود صادقی: «اخیرا در بازدید از منطقه کنِ تهران، شهروندان، مجموعه ساختمانی عظیم در ۳۷۰واحد را به بنده نشان دادند که برای اسکان پرسنل مجمع در بخشی از باغات تهران ساخته شده که فارغ از تخلفات زیست‌محیطی، نشان می‌دهد مجمع عملا به‌سمتی دیگر می‌رود. مگر مجمع اساسا چند کارمند دارد. قرار بود همان افرادی که در دولت، قوه قضاییه و مجلس مسئولیت دارند، به‌همراه چندنفر دیگر گردهم آمده و در مورد مصالح نظام تصمیم بگیرند، اما حالا می‌بینیم که مسیر دیگری طی می‌شود.»(24فروردین روزنامه اعتماد)





روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام: کارکنان قدیم و جدید مجمع کمتر از نیمی از واحدهای مجموعه مورد نظر را - که آن هم پس از ۱۸ سال ساخته و تکمیل نشده- دراختیار دارند. قابل ذکر است که این تعاونی در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و با هماهنگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با شهردار وقت تهران، قطعه زمینی برای تعاونی مسکن کارکنان حوزه ریاست خریداری شد و به‌منظور تامین هزینه‌های ساخت، افراد غیرعضو هم به آنها اضافه شدند، اما با وجود این به‌دلیل مشکلات اقتصادی خانواده‌های پرسنل، پروژه تکمیل و تحویل نشده است. (25فروردین‌98)





محمد‌ هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام: چندین سال قبل زمینی در منطقه کن گرفته بودند که برای کارکنان مجمع خانه سازمانی بسازند، نه خانه سازمانی که بنشینند بلکه به‌صورت تعاونی و تعدادی هم که مطرح می‌کردند، بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ واحد بود نه ۳۷۰ واحد، اما چون کارهای مربوط به این ماجرا زیرنظر دبیرخانه و آقای محسن رضایی بود، ما اطلاع نداشتیم که به چه‌کسی واگذار شده یا نشده یا چگونه است؟ آقای محسن رضایی درصدد یک چنین جایی بودند اما اینکه به کارکنان مجمع به‌عنوان تعاونی دادند یا ندادند و یا به چند نفر ندادند، اطلاعاتی از آن ندارم. تأکید می‌کنم که اعضای شورای مجمع تقریبا اکثر قریب به اتفاق‌شان منزل داشتند چون شغل اصلی آنها در مجمع نبود، یعنی اینطور نبود که اعضا بی‌مسکن باشند و این پروژه برای اعضای مجمع باشد. این پروژه جنبه کارمندی داشت نه اعضای اصلی مجمع. (8 اردیبهشت- خبرآنلاین)
 

این خبر را به اشتراک بگذارید