• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53981
+
-

گفتند سؤالت امنیتی است!

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین گفت: بعد از فیلترینگ تلگرام در سؤالی از وزیر ارتباطات پرسیده بودم اپلیکیشن تلگرام طلایی و هاتگرام به‌عنوان دو سوپرفیلترشکن با چه مجوزی کار می‌کنند؛ هزینه‌ای که برای خرید تجهیزات آنها انجام شده، از کجا آمده؛ کجا نصب شده؛ کدام دستگاه این هزینه را کرده و کدام دستگاه بهره‌برداری می‌کند. او با بیان اینکه ابزارهای رصد اطلاعات اعم از شنود و فیلترینگ هزینه بالایی دارد، ادامه داد: در مقابل طرح این سؤال، نامه‌نگاری‌هایی انجام شد؛ شورای نگهبان با من تماس گرفت و گفتند که شما چرا چنین سؤالی پرسیده‌اید. درحالی‌که این موضوع امنیتی است؛ شورای‌عالی امنیت ملی با مجلس مکاتبه کرد و گفتند این سؤال در حوزه امنیتی است و نباید در صحن مطرح شود؛ وزارت اطلاعات هم در این زمینه از من پاسخ خواست. (خانه ملت)

احتمال رقابت مجدد عارف و لاریجانی
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس، درباره زمان انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس گفت: انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در هفته اول خردادماه و طبق آیین‌نامه در سالگرد انتخاب هیأت‌رئیسه یا یک روز قبل از آن انجام می‌شود. وی درباره اینکه آیا بار دیگر شاهد رقابت بین عارف و لاریجانی خواهیم بود؟ بیان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم این دو، تقاضای کاندیداتوری برای ریاست مجلس خواهند کرد یا خیر. عموما 2هفته مانده به انتخابات فراکسیون‌ها، روش‌های مختلف را بررسی می‌کنند. (برنا)

ورود کمیسیون حقوقی به قتل حاجیان
حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی موضوع قتل «حاجیان» در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد. حمید حاجیان، از وکلای دادگستری است که چهارشنبه گذشته بر اثر تیراندازی در کامرانیه تهران کشته شد. حاجیان، وکیل سابق حسین هدایتی، متهم پرونده فساد بانک سرمایه بود. (ایسنا)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید