• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53876
+
-

ارزش معاملات بورس ۶ برابر شد

ارزش معاملات بورس ۶ برابر شد

مدیرعامل بورس تهران ازافزایش ۳۸۵ درصدی صدورکد معاملاتی جدید در بورس و همچنین افزایش ۶.۵ برابری ارزش معاملات در بورس تهران خبر داد وگفت: هدایت درست نقدینگی موجود در جامعه به سمت بورس می‌تواند سپر تورم شده و منجر به خلق ثروت و افزایش تولید ملی شود.
علی صحرایی درباره عملکرد بورس تهران در سال ۱۳۹۸،  به ایسنا گفت: بازار سهام در فروردین‌ماه به‌دلیل ویژگی‌های چندگانه مانند شفافیت بیشتر،  در دسترس بودن بازار برای همگان،  توسط ۱۸۰۰ ایستگاه معاملاتی و ۲۱ تالار منطقه‌ای مورد استقبال قرار گرفت. به گفته او،  تسهیل دسترسی مردم به معاملات برخط،  نقدشوندگی بازار را افزایش داده است و نشان می‌دهد مردم به اهمیت بازار سرمایه بیش از پیش پی برده‌اند. او با اشاره به افزایش ارزش معاملات گفت: ارزش کل معاملات از ۲۱‌هزار میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسید که افزایش ۶۶۲ درصدی را نشان می‌دهد. حجم معاملات نیز ۶۴‌میلیارد انواع اوراق بهادار بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۶۰‌درصد افزایش یافته است. همچنین متوسط روزانه کل معاملات بیش از 4میلیارد انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۰‌هزار میلیارد ریال به ازای هر روز بوده است. صحرایی با اشاره به رکوردشکنی‌های شاخص کل طی هفته‌های گذشته،  گفت: شاخص کل در ابتدای سال،  ۱۷۸‌هزار و ۶۵۹ واحد بود که به ۲۰۴‌هزار و ۳۷۶‌واحد رسید و بیانگر ۱۴‌درصد افزایش است. صحرایی در پاسخ به اینکه چند کد معاملاتی در فروردین صادر شده است؟ گفت: بیش از ۱۲‌هزار کد جدید معاملاتی در بورس تهران ایجاد شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل ۳۸۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرعامل بورس تهران به تنوع‌سازی ابزارهای نوین مالی به ابزار فروش استقراضی اشاره و اعلام کرد: ابزار فروش استقراضی یک ابزار کلاسیک در بازار سرمایه است که مقررات آن تصویب شده و به تأیید کمیته فقهی سازمان بورس رسیده است که تلاش می‌کنیم در بهار امسال با آماده‌سازی زیر ساخت‌ها با روش‌های بومی‌سازی‌ تاسیس شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید