• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 بهمن 1396
کد مطلب : 5387
+
-

فوق‌العاده

 

جواد نصرتی | روزنامه‌نگار:

مشخصه‌ یک مرد نابالغ این است که میل دارد به دلیلی با شرافت بمیرد و مشخصه یک مرد بالغ این است که میل دارد به دلیلی ، با تواضع زندگی کند.

اهواز، هوا ندارد

تصاویری که در روزهای اخیر از اهواز منتشر می‌شود، بیشتر به صحنه‌ای از یک فیلم آخرالزمانی می‌ماند. زندگی، با وجود چنین گردوغباری، واقعا کار شاقی است. و این چیزی است که کاربران توییتر فارسی به خوبی از آن آگاهند و به همین‌خاطر، با هموطنان خوزستانی و به‌ویژه اهوازی همدردی می‌کنند. آنها، همین آخر هفته، ‌با هشتگ #هنوز_هوا_نداریم به زندگی سخت مردم در خوزستان و اهواز پرداختند و البته تیغ تیز انتقادهای خود را به سمت مسئولان کشور نشانه رفتند. خود این هشتگ، در واقع ارجاعی به یکی از شعارهای مردمی اهواز در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر است. علاوه بر این، ‌بسیاری از کاربران، از این هم فراتر رفتند و کاملا آشکارا نظریات سیاسی خود را در این رابطه مطرح کردند. اشاره به مظلومیت خوزستان، از زمان جنگ تا حالا، محتوای بسیاری از توییت‌ها بود. بسیاری از کاربران هم آینده‌نگرانه، با همین هشتگ به معضلات زیست‌محیطی دیگری که در آینده کشور خودنمایی می‌کنند اشاره کردند. نه‌تنها کاربران عادی، که بسیاری از چهره‌های سرشناس کشورمان هم که در توییت حضور دارند، به این موج ابراز همدردی با مردم خوزستان پیوستند و از این هشتگ استفاده کردند.

 

ساعت سرنوشت، به نیمه شب نزدیک شد

ساعت سرنوشت، که نشان‌دهنده پایان دنیا به‌خاطر رفتارهای نادرست بشریت است، 30ثانیه جلو رفت. این ساعت نمادین، ‌که دهه‌هاست زمان باقی‌مانده به نیمه شب (ساعت نابودی زمین) را نشان می‌دهد، توسط انجمن دانشمندان اتمی آمریکا و به‌خاطر افزایش خطر جنگ هسته‌ای و پیامدهای تغییرات اقلیمی جلو برده شد. این ساعت، که از سال 1953فعالیت می‌کند، آخرین بار در دوران جنگ سرد و آزمایش بمب‌های هیدروژنی توسط قدرت‌های بزرگ دنیا، مانند حالا، دو دقیقه به نیمه شب را نشان می‌داد.

12800 نفر در 9 ماه اول سال در تصادف‌های رانندگی کشته شدند

این رقم، نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته، افزایشی 4درصدی داشته است. در ۹ ماه نخست سال گذشته آمار تلفات حوادث رانندگی ۱۲ هزار و ۷۴۸ نفر بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید