• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53695
+
-

شهردار تهران در مراسم جشن دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد:

امید به نسل جدید دانشگاه‌های کارآفرین

آموزش
امید به نسل جدید دانشگاه‌های کارآفرین


شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تا نسل جدیدی از دانشگاه‌های کارآفرین در کشور شکل بگیرد.

به گزارش شهرنوشت، «پیروز حناچی» در ابتدای سخنان خود در جشن دانش‌آموختگان دانشگاه تربیت مدرس با تبریک اعیاد شعبانیه، خطاب به دانشجویان گفت: تا چندی پیش اگر خطایی می‌کردید به‌حساب دانشجو بودن گذاشته می‌شد، بعد از این اما در عرصه حرفه‌ای، خطای تخصصی شما را به راحتی قبول نخواهند کرد. امیدوارم نسل جدید دانشگاه‌ها که کارآفرین هستند هرچه زودتر شکل گیرد زیرا پدیده‌های دانش‌بنیان مانند تاکسی‌های اینترنتی نتیجه این نگاه است.

او ادامه داد: باید بتوانیم از طریق خلاقیت و نوآوری تولید ثروت کنیم و هیچ عقل سلیمی به‌دنبال تحریم و استقبال از آن نمی‌رود، چرا که تبعات جبران‌ناپذیری دارد، اما در عرصه جهانی با تیمی روبه‌رو هستیم که فقط به زانو درآوردن کشور را می‌خواهد؛ بنابراین باید تلاش کنیم این بزرگ‌ترین تهدید را به بزرگ‌ترین فرصت تبدیل کنیم.

حناچی به دلایل حادثه سیل در شیراز پرداخت و گفت: دلیل سیل شیراز که تصاویری از آن در فضای مجازی منتشر شد حجم بارش نبود، بلکه دستکاری ما در طبیعت بود چراکه آن منطقه نامش سیل‌آباد یا مسیل‌آباد است و ساخت‌وسازها دقیقا در همان نقطه انجام شده بود. در فارس اتفاق ناگواری افتاد و بسیار سریع در عرصه مجازی دست به‌دست شد؛ البته دلیل آن اتفاق حجم بارش نبود، یعنی حجم بارش نباید قاعدتا چنین اتفاقی را رقم می‌زد. عواملی از این دست موجب شد تا در روزهای اول سال که افراد معمولا در محل کار حاضر نیستند، غافلگیر شوند.

او در ادامه به نقش دانشگاه تربیت مدرس در تهیه گزارش جامع راجع به پلاسکو پرداخت و گفت: بعد از پلاسکو دولت بنا به توصیه اعضای هیأت وزیران تصمیم گرفت گزارش ملی از پلاسکو تهیه کند که این کار با محوریت دکتر احمدی در دانشگاه تربیت مدرس انجام شد و اکنون با تکیه بر یافته‌های آن تجهیزات آتش‌نشانی را افزایش داده‌ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانشجویان عنوان کرد: در کوتاه‌مدت و میان‌مدت دیگر بودجه مانند قبل وجود ندارد و ما باید بتوانیم از محل آموزه‌ها، خلاقیت و نوآوری تولید ثروت کنیم.

حناچی همچنین با اشاره به تحریم‌های آمریکا خاطرنشان کرد: هیچ عقل سلیمی از تحریم استقبال نمی‌کند چرا که تحریم تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور دارد. به هر حال در هیأت حاکمه آمریکا با تیمی مواجه هستیم که در خصومت و خوی استکباری با گروه‌های دیگر متفاوت است. اگر امروز در منطقه امکان بازدارندگی داریم به یمن تجربیات دفاع‌ مقدس است.

این خبر را به اشتراک بگذارید