• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53478
+
-

بخشش برادری که قاتل پدر بود


دختر جوان 5 ماه پس از قتل پدرش به‌دست تنها برادرش راهی دادسرا شد و اعلام گذشت کرد.

به گزارش همشهری، این جنایت دوازدهم آذر‌ماه سال گذشته رخ داد. آن روز گزارش یک حادثه آتش‌سوزی در طبقه دوم خانه‌ای ویلایی در شمال تهران به آتش‌نشانان اعلام شد. آنها پس از حضور در محل، حریق را مهار کردند اما پس از آن چشمان‌شان به جسد سوخته‌ای افتاد که روی مبلمان خانه افتاده بود. جسد مرد سوخته به پزشکی قانونی انتقال یافت و درحالی‌که کارشناسان آتش‌نشانی اعلام کردند که حریق عمدی است، پزشکی قانونی نیز علت مرگ این مرد را اصابت جسم سخت به سرش عنوان کرد.

با شروع تحقیقات تخصصی معلوم شد که مقتول مردی 60ساله است و همسرش مدتی قبل او را ترک و به خارج از کشور سفر کرده است. در ادامه نیز معلوم شد که این مرد دختری و پسری داشت که دخترش ازدواج کرده و جدا از او زندگی می‌کرد اما پسر 19ساله‌اش که با مقتول زندگی می‌کرد پس از این حادثه ناپدید شده بود.

به این ترتیب فرضیه قتل از سوی پسر مقتول قوت یافت تا اینکه او دستگیر شد و راز جنایت را فاش کرد. وی که معتاد به شیشه است در بازجویی‌ها علت قتل را ایراد گرفتن‌های پدرش و سرزنش‌های او عنوان کرد. وی گفت: مدام با پدرم درگیری داشتم اما این اواخر خواب‌های آشفته می‌دیدم. در خواب می‌دیدم که فردی در تعقیبم است. او با سرعت دنبالم می‌کرد و در خواب تصویرش را می‌دیدم اما وقتی وحشت‌زده بیدار می‌شدم هرچه فکر می‌کردم یادم نمی‌آمد که آن فرد چه‌کسی بود. تقریبا هر شب این خواب آشفته را می‌دیدم و کلافه شده بودم تا اینکه چند شب پیش وقتی وحشت‌زده از خواب پریدم متوجه شدم که آن فرد پدرم است که هر شب مرا تعقیب می‌کند. آن لحظه بود که صدایی به من فرمان قتل داد. صدا می‌گفت اگر پدرت را به قتل برسانی این کابوس و خواب‌های آشفته به پایان می‌رسد. من هم تحت‌تأثیر شیشه و همین توهمات پدرم را به قتل رساندم و خانه را به آتش کشیدم تا راز جنایت فاش نشود اما خیلی زود دستم رو شد.

این پسر معتاد با دستور قاضی جنایی روانه زندان شد و درحالی‌که رسیدگی به پرونده او ادامه داشت، چند روز پیش خواهر وی که تنها ولی دم مقتول است به دادسرای جنایی تهران رفت و برادرش را بخشید. او گفت: برادرم به‌خاطر مصرف شیشه دچار این توهمات شده بود. در این مدت هر بار که به ملاقاتش رفتم، متوجه شدم در زندان عذاب می‌کشد و دچار مشکلات روحی و روانی شده است. از طرفی او پشیمان است و از اینکه پدرمان را به قتل رسانده، عذاب وجدان دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم او را ببخشم تا از زندان آزاد شود. خودش می‌گوید تغییر کرده و اگر آزاد شود زندگی جدیدی را شروع خواهد کرد.

با بخشش ولی دم، متهم به قتل از مجازات قصاص رهایی یافت و پرونده با صدورکیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید