• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53452
+
-

پرداخت وام غیر از قرض‌الحسنه در کمیته امداد، ممنوع است

رئیس کمیته امداد بر توسعه همکاری‌ها میان این نهاد و نظام بانکی کشور تأکید کرد و گفت: پرداخت وام غیراز قرض‌الحسنه به مددجویان در کمیته امداد ممنوع است.
 به گزارش میزان، سیدپرویز فتاح گفت: ارائه وام غیراز قرض‌الحسنه به مددجویان ممنوع است و به همین دلیل به‌دنبال جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت هستیم.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مددجویان این نهاد بهترین مشتریان نظام بانکی کشور هستند، گفت: به اذعان بانک مرکزی و بانک سپه، معوقات وام مددجویان کمیته امداد به این بانک بسیار ناچیز است و این نشان‌دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان است. وی کمک به اقشار ضعیف جامعه را مایه برکت برای نظام دانست و ادامه داد: ۶۲درصد مددجویان امداد زنان سرپرست خانوار و دیگران هم افراد سالمند، ایتام و... هستند که اگر به دادشان نرسیم مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد می‌شود.
فتاح با اشاره به خسارت سیل به مددجویان در برخی استان‌های کشور، بر ضرورت تسریع در بازسازی منازل خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از منابع امداد، اعتبارات بانکی و کمک‌های مردمی و دولتی تأکید کرد و گفت: تاکنون ۲۰ هزار خانه آسیب دیده مددجویان توسط بیمه طرف قرارداد مورد بررسی و ارزیابی خسارت قرار گرفته، اما متأسفانه به‌دلیل اینکه مددجویان از نازل‌ترین منازل و لوازم خانگی برخوردار هستند، ارزیابی خسارت‌ها قابل توجه نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید