• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 بهمن 1396
کد مطلب : 5331
+
-

مرگ 41بیمار در محاصره دود و آتش

آتش سوزی
مرگ 41بیمار در محاصره دود و آتش

 

مرگبارترین آتش‌سوزی دهه اخیر در کره‌جنوبی، صبح جمعه در بیمارستانی در شهر میریانگ رخ داد و جان 41بیمار را گرفت. به گزارش سی‌ان‌ان، این آتش‌سوزی حدود ساعت 7:30صبح جمعه به وقت محلی و از بخش اورژانس در طبقه همکف بیمارستان سیونگ شروع شد اما به سرعت گسترش یافت و دود همه 8طبقه ساختمان بیمارستان را در برگرفت. آتش‌سوزی زمانی رخ داد که 194بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری بودند. از آنجا که این بیمارستان مجهز به بخش‌های مراقبت از سالمندان نیز بود، بیشتر افرادی که در آنجا بستری بودند زنان و مردانی مسن بودند که پس از آتش‌سوزی موفق به نجات خود نشدند.سون کیانگ چول، رئیس بیمارستان سیونگ گفت: آتش‌سوزی طبقات اول و دوم بیمارستان را در برگرفت اما دود ناشی از آن به بقیه طبقات هم سرایت کرد. آتش‌نشانان پس از حضور در محل تلاش برای نجات افراد گرفتار در بیمارستان را آغاز کردند اما در این حادثه 41نفر جانشان را از دست دادند.به گفته وی، تنها یک نفر در این حادثه بر اثر شدت سوختگی جانش را از دست داد و بقیه قربانیان کسانی بودند که در محاصره دود گرفتار شده و بر اثر خفگی جان باختند.

بیمارستان سیونگ در مجاورت خانه سالمندان قرار دارد و برخی از افرادی که در آنجا بستری بودند، ساکنان خانه سالمندان بودند. تصاویر و فیلم‌های پخش شده از زمان آتش‌سوزی نشان می‌دهد که در دقایق اولیه پرسنل اورژانس بیمارستان به کمک افراد سالخورده رفته و تلاش می‌کردند آنها را که قادر به راه رفتن نبودند از بیمارستان خارج کنند. هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده اما گفته می‌شود که حریق از یک وسیله نقلیه که در طبقه همکف پارک بوده آغاز شده و به سرعت گسترش یافته است. با این حال تحقیقات در این باره آغاز شده است.

در این حادثه دست‌کم 100نفر زخمی و مجروح شدند که حال 14نفر از آنها وخیم گزارش شده است. این آتش‌سوزی در حالی رخ داده که در سال 2014نیز وقوع آتش‌سوزی در یک خانه سالمندان در این کشور جان دست‌کم 21نفر را گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید