• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 بهمن 1396
کد مطلب : 5326
+
-

مرگ 2کودک در سرما از تأیید تا تکذیب

«مرگ کودکان زلزله‌زده در سرما»؛ این خبر تلخی است که این روزها بار دیگر نگاه‌ها را به سوی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه معطوف کرده است. اما آیا مرگ این کودکان به‌خاطر سرمازدگی بوده است؟

یکی از تصاویری که این روزها در فضای مجازی منتشر شده و افکار عمومی را جریحه‌دار کرده، مربوط به دختری دوساله به نام سارینا اهل سرپل ذهاب است. آن‌طور که پدر او گفته دخترش بر اثر سرما جان خود را از دست داده است. او به تسنیم گفت: ما در چادر زندگی می کردیم و دخترم بیمار شد. تب‌ شدید و تشنج‌های پی در پی وضعیت سارینا را هر لحظه بدتر کرد و دکتر متخصص نیز در سر پل ذهاب نبود تا اینکه دخترم جانش را از دست داد.این حادثه در شرایطی رخ داد که رئیس بیمارستان سرپل ذهاب فوت سارینا به‌علت سرمازدگی را تکذیب کرد. شهرام کرکودی به ایرنا گفت: دختر‌بچه پس از یک هفته سرماخوردگی در شرایطی توسط والدین برای مداوا به بیمارستان منتقل شد که هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت و سهل‌انگاری والدین علت مرگ دختر‌بچه بود.

مرگ دومین کودک

اما سارینا تنها کودکی نبود که طی روزهای گذشته در مناطق زلزله زده جانش را از دست داد. چند روز قبل خبر رسید نوزادی چهارماهه نیز جانش را از دست داده است و پدر او علت مرگ فرزندش را سرمازدگی عنوان کرد. عبدالله صیفوری، پدر محمد - نوزاد چهارماهه- به تسنیم گفت:  به‌دلیل سرمای شدید در شب‌ها، محمد دچار سرما‌خوردگی شد. درخواست کانکس دادم اما در آن زمان با پاسخ منفی روبه‌رو شدم. بیماری محمد، ۱۵دی‌ماه تشدید و پسرم در بیمارستان بستری شد اما روز ۲۳ دی‌جان باخت.حرف‌های مرد داغدار درخصوص مرگ فرزندش بر اثر سرما در حالی بیان می‌شود که شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد او به‌دلیل به یک نوع بیماری نادر جان باخته است. یکی از مسئولان بخش پی‌ای سی یو بیمارستان دکتر کرمانشاهی به همشهری گفت: این کودک به بیماری وردینگ هافمن که نوعی اختلال ژنتیک است مبتلا بود. این بیماری به اعصاب و نخاع بیمار مربوط می‌شود و به‌تدریج بخش تنفسی را هم درگیر می‌کند. وی ادامه داد: زمانی که این کودک به بیمارستان منتقل شد، وابسته به اکسیژن بود و پزشکان تلاش زیادی برای نجات وی انجام دادند اما او در نهایت جان باخت.از سوی دیگر یکی از ساکنان روستای کوئیک حسن که در نزدیکی محل زندگی این کودک ساکن است نیز به همشهری گفت: در این منطقه تاکنون هیچ‌کس به‌دلیل سرما جانش را از دست نداده است. چرا که اصلا هوای این منطقه امسال آنقدری سرد نشده است. وی ادامه داد: این نوزاد چهارماهه نیز از ابتدا مشکل تنفسی داشت و حتی در خانه بهداشت هم پرونده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید