• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53302
+
-

اخبار کوتاه

اخبار کوتاه
اخبار کوتاه


      لزوم ورود شهرداری به ساماندهی دستفروشان
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دستفروشان به ناچاری تن به‌دستفروشی می‌دهند، گفت: ورود شهرداری به ساماندهی دستفروشان در مکان‌های عمومی الزامی است تا دادوستد کنترل شده باشد.
تقی کبیری‌ در گفت‌وگو با خانه ملت، بیان کرد: به‌طور واقع‌بینانه، بسیاری از دستفروشان از روی ناچاری دست به اشتغال کاذب می‌زنند بنابراین تنها جمع‌آوری دستفروشان نمی‌تواند راهگشایی مناسب برای رفع معضل دستفروشی و کاهش نرخ بیکاری در کشور تلقی شود. او همچنین با بیان اینکه اماکن فرهنگی و تجاری ملزم به تجهیز امکانات برای معلولان هستند، گفت: برای دفاع از حقوق معلولان در کشور با خلأ قانونی روبه‌رو نیستیم.

      حکمرانی شهرداری؛ عامل تعیین چارچوب‌های شهر
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس‌ با بیان ‌اینکه شهرداری تهران در مرکز حکومت قرار دارد، تأکیدکرد که شهردار تهران به‌عنوان عضو هیأت دولت باید در جهت تعیین چارچوب روابط شهرداری با شورای شهر طرح ارائه دهد. ‌قاسم میرزایی‌نیکو‌ در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه در رابطه شهرداری و شورای شهر آیین‌نامه و چارچوبی وجود ندارد و بد نیست پیشنهاد بدهیم دولت برای این رابطه چارچوبی تعیین کند، گفت: این شهرداری است که باید چارچوب‌های خود را تعیین و احیا کند، بنابراین باید شهردار تهران به‌عنوان عضوی از هیأت دولت در این زمینه طرح ارائه دهد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای تعیین چارچوب‌های شهرداری باید از پایین به سمت بالا حرکت کرد. شهرداری باید موانعی که در حوزه ارتباط مدیریت شهری با وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی است را رفع کند.

      «فرهنگسراها» محل مناسبی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند
یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: یکی از بهترین مراکز برای جمع‌آوری و ساماندهی کمک‌های مردمی «فرهنگسراها» بودند. آن هم به‌دلیل محلی بودن و اعتمادی که در گذر زمان مردم به این مراکز پیدا کرده‌اند. به گزارش شهرنوشت، «سید محمود میرلوحی» درباره اقدامات سازمان فرهنگی و هنری برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اخیر گفت: باران رحمت الهی امسال در آغاز سال برکاتی را به همراه داشت. آنچه باعث شد کام ما تلخ شود اتفاقی بود که برای استان‌های غربی کشور رخ داد. خوشحالیم که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و به‌طور کلی مجموعه شهرداری تهران توانست به سرعت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهد. او ادامه داد: کارهای فرهنگی و هنری با رویکرد ایجاد شادی و انگیزه به‌خصوص در کودکان می‌تواند مهم‌ترین اقدام در این راستا باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید