• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53240
+
-

ساماندهی جای پارک برای حل معضل درگیری فیزیکی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به‌وجود چاقوکشی و درگیری‌های منجر به قتل در تهران سر جای پارک از سهل‌انگاری در ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای انتقاد کرد.
 محمد علیخانی درباره پارک‌های حاشیه‌ای به ایلنا گفت: «در بودجه سال۹۸ حداقل ۲۰۰هزار فضای پارک حاشیه‌ای قرار است ساماندهی شود. البته در سال۹۷ هم برای پارک حاشیه‌ای در بودجه اعتبار در نظر گرفته شده بود، اما متأسفانه سهل‌انگاری شد و به زیان شهرداری تمام شد.» 
او با بیان اینکه سر جای پارک در شهر تهران درگیری‌های منجر به قتل داریم، ادامه داد: «یعنی درخصوص پارک‌های حاشیه‌ای فقط بحث ترافیک و آلودگی هوا مطرح نیست؛ بلکه سر جای پارک مردم دعوا می‌کنند و چاقوکشی و درگیری فیزیکی رخ می‌دهد؛ تا جایی که حتی قتل نیز اتفاق می‌افتد. ساماندهی جای پارک می‌تواند به حل معضلاتی مثل درگیری بین مردم کمک کند و به کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت بینجامد. وقتی افراد بتوانند جای پارک خود را از طریق برنامه‌هایی که در تلفن‌های همراه نصب می‌شوند رزرو کنند، دیگر نیازی نیست تا یک منطقه را 10 دور بچرخند تا جای پارک پیدا کنند.» 
علیخانی با اشاره به اینکه سال۹۷ با وجود الزام شهرداری به ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای در این زمینه سهل‌انگاری صورت گرفت، گفت: «در این سال ۹۰۰میلیارد تومان از این محل بودجه دیده شده بود، اما متأسفانه یک ریال درآمد از این محل نداشتیم. در سال ۹۸ این بودجه را کاهش دادیم تا بتوانند آن را اجرا کنند؛ بنابراین ۲۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای با پیش‌بینی حدود ۶۰۰میلیارد تومان درآمد در بودجه دیدیم. هرچند که اگر تلاش کنند می‌توانند این آمار را افزایش دهند، چراکه طبق مطالعات چیزی حدود یک میلیون فضای پارک حاشیه‌ای اعم از اصلی و فرعی در شهر تهران داریم.» 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «همین الان اگر بخواهند در هریک از مناطق ۲۲گانه ۱۰هزار فضای پارک ساماندهی کنند، می‌توانند ۲۲۰هزار فضای پارک ایجاد کنند. اکنون در حال ساماندهی بخشی از منطقه۲ در زمینه پارک حاشیه‌ای هستند که درپی آن ۱۵هزار پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود و این نشان می‌دهد هر منطقه ظرفیت بالایی برای پارک حاشیه‌ای دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید