• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53201
+
-

هشتگ یوونتوس

هشتگ یوونتوس

یوونتوس سرانجام شنبه‌شب در آلیانتس استادیوم قهرمان سریA ایتالیا شد تا کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکنی تبدیل شود که قهرمانی در لیگ‌های انگلیس، اسپانیا و ایتالیا را در کارنامه‌اش به‌ثبت رسانده است. یووه در هفته سی‌وسوم رقابت‌های سریA درحالی‌که با یک گل از فیورنتینا عقب افتاده بود، در نهایت با نتیجه 2بر یک حریف را شکست داد تا در فاصله 5هفته تا پایان فصل، قهرمان شود. این برای هشتمین‌بار متوالی است که بینکونری توانست اسکودتو را فتح کند. پس از پایان بازی، جشن مختصری در ورزشگاه برپا شد که اسپری‌های برفی نقش اساسی در آن داشتند. دوربین‌های تلویزیونی بیشتر از همه‌، ابرستاره پرتغالی بینکونری را به‌تصویر می‌کشیدند. می‌توان حدس زد که رونالدو بیشتر از این خوشحال بود که توانسته قهرمانی در سریA را هم به کارنامه افتخارات پرشمارش اضافه کند. شنبه‌شب و یکشنبه شبکه‌های اجتماعی پرشده بود از هشتگ یوونتوس. آنتونیو کاسانو، ستاره پیشین فوتبال ایتالیا درباره رونالدو می‌گوید: «یوونتوس با امضای قرارداد با رونالدو، قهرمانی‌های خود در ایتالیا را دست‌کم تا سال2022 قطعی کرده است.» کریس پس از ثبت این قهرمانی به اسکای‌اسپورتس گفت: «بسیار خوشحالم که نخستین قهرمانی لیگ در ایتالیا را تجربه کردم. خوشحالم که نخستین بازیکنی هستم که در 3لیگ ایتالیا، اسپانیا و انگلیس قهرمان می‌شود. ما سوپرجام ایتالیا را بردیم و حالا قهرمان لیگ شده‌ایم. لیگ قهرمانان اروپا را نبردیم، اما در آن مسابقات هم خوب بازی کردیم. سال آینده، یوونتوس عملکرد بهتری خواهد داشت. باید بگویم که از حضور در یوونتوس و تجربه این فصل، خیلی خوشحالم. امسال، سال تطبیق من با یوونتوس بود و فکر می‌کنم در مجموع خوب پیش رفت. بردن همین 2جام آسان نبود. لیگ قهرمانان اروپا را همه می‌خواهند و البته نمی‌شود هر سال قهرمان آن شد، ولی سال آینده دوباره برای اروپا تلاش خواهیم کرد. ما یک تیم فوق‌العاده هستیم و این تازه شروع کار است.»
در این میان اما همه به تحسین CR7 نپرداخته‌اند. زلاتان ابراهیموویچ مهاجم پیشین یوونتوس و بارسلونا پیش‌تر درباره رونالدو و ادعاهایش گفته بود: «رونالدو به تیمی رفت که با چشم بسته هم قهرمان سریA می‌شود. چرا به تیم ضعیف‌تری نرفت تا آنها را به اوج برساند؟»
پس از حذف یووه از لیگ قهرمانان اروپا، شرایط چندان خوب برای آنها پیش نرفت. شکست هفته پیش مقابل اسپال در سریA و متعاقب آن، شکست خانگی مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان، اوضاع تیم را حسابی بر هم ریخته بود. برخی رسانه‌ها با تیترهای جنجالی سعی در ایجاد مشکل در اردوی یوونتوس داشتند. شایعاتی همچون اخراج آلگری و رفتن کریستیانو رونالدو از یوونتوس ازجمله مواردی بود که شنبه‌شب اعتبارش را از دست داد. رونالدو به وضوح اعلام کرد که هزار درصد، فصل آینده هم در تورین خواهد ماند. نکته جالب توجه اینکه، کریس دومین پرتغالی تاریخ است که در 3 لیگ یادشده توانسته قهرمان شود. ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی که هم‌اکنون هیچ تیمی ندارد، قبل از رونالدو توانسته بود در لیگ برتر انگلستان با چلسی، در لالیگا با رئال‌مادرید و در سریA با اینتر قهرمان لیگ شود. رونالدو و مورینیو در قهرمانی با رئال‌مادرید در کنار یکدیگر بودند. این سی‌وپنجمین قهرمانی یوونتوس در تاریخ رقابت‌های سریA ایتالیاست. البته هواداران بر این باور هستند که بینکونری 37مرتبه قهرمان شده است و آن دو قهرمانی که به‌دلیل کالچوپولی از یوونتوس گرفته شد را هم به‌حساب می‌آورند. تیفوسی‌ها روی پرچم‌های خود عدد37 را حک کرده‌اند. اما با 35قهرمانی‌ هم، یووه پرافتخارترین تیم در میان 5لیگ معتبر اروپاست؛ چرا که هیچ تیمی در میان آنها، نتوانسته است به این اندازه قهرمان لیگ شود. بینکونری همچنین با 8قهرمانی پیاپی توانست از رکورد 7قهرمانی پیاپی لیون عبور کند تا از این حیث نیز در میان 5لیگ معتبر اروپا، رکورددار باشد. از سوی دیگر ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس که پنجمین قهرمانی متوالی‌اش در سریA را جشن می‌گیرد، پس از بازی شنبه‌شب مقابل فیورنتینا، صحبت خاصی درباره آینده‌اش در تورین نکرد. او پیش از آمدن به یوونتوس در سال2014، یک‌بار با میلان در سال2011، قهرمان سریA شده بود. آلگری گفت: «باید جشن بگیریم، چون پیروز شدیم. کار آسانی نداشتیم و باید یاد بگیریم که اتفاقات غیرعادی را مدیریت کنیم.» ساعتی پیش از ثبت قهرمانی یوونتوس در سریA، تیم بانوان این باشگاه هم توانست قهرمان سریA شود. آنها با مربیگری ریتا گوارینو با برتری 3 بر صفر در زمین ورونا برای دومین فصل پیاپی فاتح رقابت‌های سریA بانوان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :