مدیرعامل شرکت متروی تهران از راهاندازی ایستگاه متروی پرند تا پایان سال درصورت تحقق منابع خبر داد.
علی امام در این رابطه به ایلنا گفت: «متروی پرند ادامه خط یک مترو است که قبلا تا فرودگاه حضرت امام(ره) راهاندازی شدهاست و ۱۹ کیلومتر دیگر باید راهاندازی شود تا این مترو به پرند برسد. قریب ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعالیتهایی است که در متروی پرند انجام شده، اما چون بودجه متروی پرند صددرصد دولتی است و از شهرداری اعتبار دریافت نمیکند و معمولا سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبارآن بوده، بهدلیل همین محدودیت اعتبار به اتمام نرسیده است. البته پیمانکار ما که قرارگاه خاتمالانبیاست، چندین سال است که پای کار بوده و آماده اتمام کار است.» او ادامه داد: «در سال گذشته با پیگیری استانداری تهران، با شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پرند جلسهای تشکیل شد و این شرکتها بخشی از هزینهها را با املاکی که دارند، تقبل کردند تا کار سرعت گیرد و ما هم از این موضوع استقبال کردیم. در سال گذشته هماهنگیها انجام شد، اما تهاتر صورت نگرفت. چند روز پیش جلسهای داشتیم و قرار شد، در این راستا کارها به سرعت انجام شود و حتیالامکان امسال معادل ۱۷۵ میلیارد تومان ملک به ما تحویل دهند تا به پیمانکار خود بدهیم. این شرکتها وظیفه قانونی در این راستا ندارند. سال گذشته آقای مقیمی، استاندار سابق تهران در جلسهای که با این شرکتها داشتیم از آنها خواستند تا برای حل مشکل مردم پرند به این پروژه کمک کنند.» او اظهار امیدواری کرد: «اگر این اتفاق رخ دهد حداقل یک لاین رفت و برگشت به علاوه ایستگاه پرند تا پایان سال راهاندازی شود.»
مدیرعامل شرکت مترو یادآور شد: «ازآنجا که بودجه دولتی ما کم است، نتوانستهایم مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم، وگرنه کار زودتر از این تمام میشد.» امام با اشاره به اینکه پس از راهاندازی ایستگاه پرند سرفاصله قطارها باید کاهش یابد، بیان کرد: «از ۷۰ واگنی که بهزودی وارد شبکه میشود و بهواسطه آنها ۱۰ قطار جدید خواهیم داشت، تعدادی را میتوان به خط پرند اختصاص داد. البته ما کمبود واگن را در همه خطوط داریم و باید با شرکت بهرهبرداری جلسه تشکیل دهیم تا معلوم شود خط پرند را با چه سرفاصلهای میتوان راهاندازی کرد، اما ممکن است این خط با سرفاصله ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت راهاندازی شود.» او درخصوص هواکشهای خط ۷ گفت: «همانطور که توضیح فنی دادیم، در این مورد هیچ بحث غیرایمنی وجود ندارد. حتی در خط ۳ که سالهاست افتتاح شده، ۶ هواکش را سال گذشته وارد مدار بهرهبرداری کردیم. بنابراین وظیفه دائمی ما این است که حد ایمنی خطوط بهرهبرداریشده را مدام افزایش دهیم.»
راهاندازی ایستگاه متروی پرند تا پایان سال درصورت تحقق منابع
در همینه زمینه :