• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52862
+
-

چطور در اولین فصل سال خوشتیپ باشیم؟

تیپ‌زدن به رنگ بهار

تیپ‌زدن به رنگ بهار

هستی تهرانی

فصل بهار آمده و با رفتن زمستان و آمدن هوای معتدل بهاری، بلاتکلیفی ما هم برای انتخاب لباس مناسب دوباره شروع شده است. هر روز صبح موقع بیرون آمدن از خانه نسیم خنک صبحگاهی ما را به پوشیدن لباس‌های گرم وسوسه می‌کند اما ظهر که می‌شود در همان لباس‌ها تب می‌کنیم و از گرما کلافه می‌شویم. روز بعد به خیال اینکه دیگر فهمیده‌ایم چه کنیم با لباس سبک بیرون می‌آییم و همه‌‌چیز خوب است تا عصر که ناگهان هوا باد و بارانی می‌شود و از سرما می‌لرزیم! مناسب فصل لباس پوشیدن، از اصول اولیه خوش‌تیپی است اما در کنار آن نکات دیگری هم هست که با رعایت‌کردن آنها می‌توانید خوش تیپ باشید. اگر می‌خواهید حالا که طبیعت رنگ تازه گرفته شما هم تیپ و ظاهر خود را تازه کنید، گزارش این هفته ما را بخوانید.


در این صفحه قرار است با هم از هنر خوش‌تیپ و خوش‌پوش بودن حرف بزنیم و با هم یاد بگیریم چطور می‌توانیم با کارهایی ساده و کم‌هزینه، سر و وضع خود و خانه‌مان را آراسته و مرتب کنیم. تیپولوژی، صفحه طرفداران مد است.



روشن با رنگ‌های بهاری
حالا که همه جا پر از شکوفه‌های رنگارنگ و جوانه‌های سبز شده، چرا ما رخت و لباس‌های تیره را کنار نگذاریم؟رنگ‌های تیره بیشتر مناسب زمستان هستند پس وقت آن رسیده لباس‌های تیره را کنار بگذارید و رنگ‌های شادی مثل زرد، آبی و سبز انتخاب کنید. رنگ‌های پاستلی همیشه در فصل بهار مد هستند؛ مثل آبی دریایی، یاسی و زرد کم‌رنگ. بهار فصل رنگ است اما قرار نیست بدون توجه به تناسب میان رنگ‌ها، شبیه یک رنگین‌کمان از خانه بیرون بروید! برای ایجاد تعادل باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های خنثی مثل خاکستری، قهوه‌ای، سفید و برنز زیبایی رنگ‌های شاد را بیشتر جلوه می‌دهند. برای استفاده بهتر از رنگ‌ها، سعی کنید از مکمل‌های رنگی استفاده کنید، یعنی رنگ‌هایی که متضاد یکدیگر هستند تکمیل‌کننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی). رنگ‌هایی که به هم نزدیک هستند به نام رنگ‌های هم‌خانواده شناخته می‌شوند (مثل زرد و نارنجی). زمانی که می‌خواهید لباس بپوشید باید سعی کنید که از رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کنید. یادتان باشد اگر لباس‌هایتان روشن هستند باید کفش‌هایتان نیز روشن باشد ولی اگر لباس‌های تیره تن می‌کنید کفش هم باید تیره باشد.


جنس پارچه‌های بهاری
برای افرادی که در حوزه مد و فشن کار می‌کنند علاوه بر طرح‌های مختلف، مد شدن جنس پارچه نیز اهمیت زیادی دارد زیرا طراحان با ترندهای پارچه‌ها می‌توانند ایده‌ها و مدل‌های بسیار زیادی را ارائه دهند.جور بودن جنس پارچه لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید بیشتر از اینکه فکر می‌کنید اهمیت دارد. هرگز یک لباس با پارچه خنک را با لباسی با پارچه گرم ست نکنید؛ مثلا شلوار مخمل گرم با پیراهن نازک تابستانی ترکیب مناسبی نیست. برای اینکه ناخودآگاه به اشتباه نیفتید یک راه این است که حتما لباس‌های زمستانه و بهاره را از هم جدا کنید. یکی از ترندهای پارچه‌ها که با سایرین تفاوت دارد، برخلاف پارچه‌هایی که به سمت و سوی نوین و امروزی می‌روند شکل دستباف، روستایی و ساده است که از فیبرهای طبیعی تهیه شده. طرفداران این جنس پارچه‌ها نیز ترجیح می‌دهند که احساس طبیعی بودن پارچه‌ها را حس کنند.
 یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای لباس‌های بهاره، پارچه‌های جین است که همیشه ظاهر جذابی داشته و پرطرفدار بوده است. طراحان لباس سعی می‌کنند که از آن در هر شکل و طرحی استفاده کنند؛ از طرح‌های کلاسیک گرفته تا مدل‌های جدید. علاوه بر این پارچه‌های جین طیف‌ها و شکل‌های مختلفی دارند که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. اگر می‌خواهید که گرم‌ترین روزهای بهاری شما را آزار ندهد، غالب لباس‌هایتان را از پارچه‌های سبکی مانند نخ، لینن و حریر انتخاب کنید.


کفش مناسب یادتان نرود
فصل بهار که می‌رسد آدم‌ها دیگر پوتین‌هایشان را کنار می‌گذارند و اجازه می‌دهند که پاهایشان نفس بکشد و دوباره بازار صندل و کفش‌های روباز داغ می‌‌شود. اگر محیط اجازه  پوشیدن صندل را به شما نمی‌دهد به جای آن از کتانی و سایر کفش‌های اسپرت استفاده کنید. فصل بهار بهترین موقع از سال برای پوشیدن کتانی‌های سفید یا کفش‌های اسپرت رنگی است اما لطفا از خیر پوشیدن جوراب با صندل بگذرید زیرا این نوع پوشش در دنیای مد هیچ جایگاهی ندارد! چکمه‌ها، پوتین‌ها و نیم‌بوت‌ها را از جاکفشی جمع کنید اما یادتان باشد روزهای بهاری است و باران بی‌خبر، پس بد نیست تا آخرین روزهای آن از خیر پوشیدن کفش‌های خیلی باز بگذرید.


هوای بهار دزد است
قدیمی‌ها می‌گفتند هوای بهار دزد است. در این فصل هوا دائم در حال تغییر است. پس باید آمادگی کامل داشته و همیشه یک ژاکت یا لباس بافت همراه خود داشته باشید. با بالا رفتن دمای هوا لباس‌های سنگین زمستانی را کنار بگذارید و یک لباس نازک‌تر و راحت‌تر بپوشید؛ مثل پارچه‌های نخی، ابریشمی یا کنفی. فصل بهار فصل بارانی است به همین دلیل باید یک چتر، یک بارانی و یک جفت کفش مناسب باران هم دم‌دست داشته باشید. بادگیرها مناسب‌ماه اول و دوم فصل بهار هستند چون جلوی باد سرد را می‌گیرند و از شما مثل یک بارانی در مقابل باران محافظت می‌کنند. معمولا لباس‌های بهاره و پاییزه، آستین بلند هستند و کاپشن‌های بهاره هم گروه خاص لباس‌های این فصل هستند. بهتر است برای یک استایل چند‌لایه آماده‌باشید. چند تکه لباس مانند یک سویشرت یا کاپشن سبک به همراه داشته ‌باشید. این لباس‌ها علاوه بر اینکه به راحتی پوشیده می‌شوند، درصورت گرم شدن هوا نیز می‌توانید آنها را به راحتی از تن درآورید. پوشیدن لباس‌های سبک و راحت همیشه در فصل بهار رایج می‌شود. حالا دیگر باید با پالتوها و مانتوهای ضخیم خداحافظی و آنها را برای حدود ۸‌ماه در کمد لباس‌ها آرشیو کنیم.



مد بپوشیم یا نه؟
اینکه مد از کجا می‌آید و چه اتفاقی می‌افتد که هربار نوع خاصی از رنگ، پارچه، طرح و ترکیب‌بندی به‌عنوان مد روز معرفی می‌شود، ماجرای جالبی است که شاید برای همه مردم سرگرم‌کننده و تفریحی به نظر برسد، اما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجارت‌های روز دنیا، روندی کاملا حرفه‌ای را طی می‌کند. ممکن است این جمله را شنیده باشید که «پیرو مد نباشید و استایل شخصی خودتان را دنبال کنید.» بخشی از این جمله درست است؛ اینکه لباس به‌عنوان بخشی از هویت ما می‌تواند به ابزاری برای معرفی تبدیل شود. اما همچنین نمایشگر بخشی از هویت جمعی ماست. هرچقدر هم بخواهیم تیپ شخصی خودمان را داشته باشیم در نهایت به‌طور کامل راه فراری از آن نداریم. به هر حال چه بخواهیم، چه نخواهیم هر لباسی که ما می‌پوشیم تولید کارگاه‌ها و کارخانه‌های دوران ماست و تولیدکنندگان هم معمولا از بازار مد عقب نمی‌مانند.در نهایت بهترین کار این است که استایل شخصی خود را با چیزی که مد شده ترکیب کنید و به انتخاب درست برسید. قرار نیست هر مدل و رنگی را که مد شد بدون توجه به اینکه مناسب فیزیک شما هست یا اصلا آن را دوست دارید یا نه بپوشید. این را هم به یاد داشته باشید که مد حاصل سلیقه شخصی فرد یا گروهی خاص نیست بلکه چیزهایی که مد می‌شوند در واقع گویای بخشی از خصوصیات دوران مختلف هستند. مد تنها نظر یک یا چند طراح و شرکت‌های ترندشناس نیست، بلکه نشانی از رویکردهای متفاوت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دوره موردنظر است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید