• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52266
+
-

گزارش 4وزیر از سیل به بهارستان

گزارش
گزارش 4وزیر از سیل به بهارستان


بعد از تعویق و تأخیر یک هفته‌ای دولت، بالاخره مجلس امروز به‌صورت علنی و با حضور 4وزیر و دیگر مسئولان مربوطه شرایط استان‌های سیل‌زده و میزان خسارات وارده را به آنها بررسی می‌کند.

آنطور که بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به همشهری خبر داده، قرار است، رأس ساعت 8صبح امروز نمایندگان، میزبان محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس سازمان مدیریت بحران و جمعی از مسئولان سازمان هواشناسی باشند تا به‌صورت مستند و دقیق در جریان اوضاع و شرایط مناطق سیل‌زده قرار گیرند.

در جریان سیل نوروزی به بیش از 20استان خسارات جدی وارد شده است و تا‌کنون گزارش مدون و مستندی درباره میزان خسارات و شرایط مناطق سیل‌زده منتشر نشده است.

به گفته نعمتی قرار است در ابتدای این نشست نمایندگان نظرات و سؤالات خود را  با وزرا مطرح کنند و بعد از آن وزرا به نوبت از میزان خسارات سیل به راه‌ها و مسیر‌های حمل‌ونقلی، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها و زیرساخت‌های کشور و... به مجلس گزارش ‌دهند تا مجلس برآورد دقیقی از میزان خسارات و اقداماتی که در زمینه قانون‌نویسی در این‌باره نیاز دارد به دست آورد و با دید بازتر و منطقی‌تر برای کمک به سیل‌زدگان اقدامات لازم را در قالب طرح یا لایحه‌ای که از سوی دولت در این‌باره ارائه می‌شود، انجام دهد.

4وزیر مذکور درحالی امروز راهی پارلمان می‌شوند که قرار بود در نخستین نشست مجلس در سال‌جاری که 18فروردین‌ماه برگزار شد، مهمان نمایندگان باشند اما این نشست به‌دلیل استمرار مشکلات سیل در خوزستان تا امروز به تعویق افتاد. تعویق این نشست مشترک میان وزرای مذکور و بهارستان سبب دلخوری نمایندگان شده بود و تذکرات پی‌درپی را از سوی نمایندگان برای دولت به ارمغان آورد؛ چنانچه حمیدرضا حاجی‌بابایی آن را عامل وهن مجلس دانست و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر عدم‌حضور وزرا در بهارستان را به «کلاه گذاشتن بر سر مجلس» تعبیر کرد. در همین راستا دیروز حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به دلخوری ایجاد شده در مجلس از دولت در بحث ارائه گزارش سیل به مهر گفت: یکشنبه هفته گذشته مجلس از تعدادی از وزرای مرتبط با سیل دعوت کرده بود تا در جلسه حضور پیدا کنند و قرار بود آقایان در جلسه حاضر شوند. اما شرایط خاصی به‌وجود آمد و ما برای رسیدگی به این مشکلات نیاز به تصمیم جمعی داشتیم؛ بنابراین باتوجه به اینکه مسائل مربوط به سیل باید لحظه‌ای و مستمر پیگیری می‌شد تا آثار کمتری از خود برجای بگذارد، بنده به‌عنوان معاون پارلمانی دولت با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی صحبت و اعلام کردم باتوجه به شرایط فوق، حضور آقایان در مجلس می‌تواند به‌کار آسیب بزند؛ بنابراین از آقایان هیأت‌رئیسه خواستم حضور وزرا را به وقت دیگری موکول کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید