• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 21 فروردین 1398
کد مطلب : 51887
+
-

خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه


      پیش‌بینی توکلی از آینده پیوستن ایران به FATF
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سرنوشت تصویب FATF گفت:« باید منتفی شود زیرا هر قدر ما کوتاه بیایم اینها بیشتر سوءاستفاده می‌کنند. FATF اصلا ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند که نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند.» به گزارش الف، احمد توکلی گفته است: امیدی برای تصویب لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک باقی نمانده است. این را اعضای مجمع می‌گویند و اعتقاد دارند که اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران به‌عنوان یک موتلفه مهم در روند تصمیم‌گیری‌ها در این‌باره تأثیر خواهد داشت.

      سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به مسکو
حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رأس هیأتی از اعضای این کمیسیون به دعوت لیونید اسلوتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه جهت شرکت در نشست سه‌جانبه روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس ایران، روسیه و ترکیه به مسکو سفر کرد. به گزارش ایسنا، روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در این نشست یک روزه به بررسی وضعیت سوریه و حل و فصل صلح آمیز آن کشور و برقراری امنیت پایدار در منطقه و نقش پارلمان‌ها در این خصوص بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

      پیچیدگی پرونده دکل نفتی
دادستان تهران درباره حکم پرونده دکل نفتی گفت: این پرونده سال91 در دادسرا مفتوح شد. 6متهم داشت و 2متهمش در خارج بودند؛ یکی طباطبایی و یکی دیگر که به ایران نیامد و محاکمات 11جلسه طول کشید. به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی با اشاره به این پرونده گفته است: پرونده مالی پیچیده بود. هنوز حکم به ما ابلاغ نشده است. دیروز هم پیگیری کردم تصویر حکم به‌دست ما نرسیده است. اگر نامتناسب بود اعتراض می‌کنیم. باید حکم را ببینم. این پرونده از آن دست پرونده‌هایی است که به سختی جلو می‌رود مانند پرونده پتروشیمی. آقای طباطبایی که در محاکمات نبود، مصاحبه مفصلی با رسانه‌ها کرده بود و خودش نیامد ولی وکیلش آمده بود. پرونده مهمی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید