• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 4 بهمن 1396
کد مطلب : 5116
+
-

برداشت 4میلیاردی از صندوق ارزی با اجازه رهبری

بودجه
برداشت 4میلیاردی از صندوق ارزی با اجازه رهبری

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97مجلس با اشاره به آخرین مصوبه این کمیسیون اعلام کرد: بالغ بر 4میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای برخی طرح‌های مهم با اجازه مقام معظم رهبری برداشت خواهد شد. به گزارش خانه ملت، علی‌اصغر یوسف‌نژاد تأکید کرد: این میزان اعتبار صرف اموری ازجمله تقویت بنیه دفاعی کشور، مقابله با ریزگردها و طرح‌های بهداشتی و آبرسانی و البته صدا‌وسیما خواهد شد. همزمان محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به اینکه در لایحه دولت به برداشت از صندوق‌های توسعه ملی اشاره شده، آیا برای این برداشت‌ها اجازه رهبری را دارید یا خیر یا دولت این توپ را به زمین مجلس انداخته است، گفت: پیگیری اهدافی مثل اشتغال توپ نیست که در زمین کسی انداخته شود و وظیفه همگان است که زمینه فعالیت و اشتغال فرزندان کشور را فراهم کنیم. نوبخت افزود: این اقدام نیازمند سرمایه‌گذاری است که باید یا از داخل یا از خارج تأمین شود و تا جایی که امکان دارد از سرمایه‌گذاری داخلی استفاده می‌کنیم و همه انتقادات را به جان خریدیم که  فضای بین‌المللی ایجاد کنیم و از این فضا به‌طور مناسب برخوردار شویم.

وی اضافه کرد: سرمایه داخل یا از منابع دولت یا از منابعی که مربوط به مردم است، تهیه می‌شود که یک بخش صندوق توسعه ملی است و قرار نیست دولت پول را بردارد و برای خرج‌های جاری و عمرانی اختصاص دهد. سخنگوی دولت گفت: قطعا این برداشت‌ها پس از تصویب مجلس و نظر رهبر معظم انقلاب خواهد بود تا برای ایجاد اشتغال و پروژه‌‌ای نیمه‌تمام و سرمایه‌گذاری در طرح استفاده شود. نوبخت در پاسخ به اینکه مقدار افزایش دستمزد کارگران در بودجه 97چه میزان است، یادآور شد: حقوق کارکنان دولت و کارگران در بودجه پیش‌بینی شده که پس از تصویب در مجلس اعلام خواهد شد.  به گزارش ایرنا، نوبخت تأکید کرد: دولت به هیچ‌وجه از سیاست ایجاد فرصت‌های شغلی برای بیش از یک میلیون نفر عقب‌نشینی نخواهد کرد و دولت می‌داند عمده مطالبات مردم اشتغال است؛ هر چند ممکن است تنوع مطالبات نیز داشته باشند. وی درباره ریشه‌کنی فقر در بودجه 97 و راهکار آن گفت: سیاست ما به این شکل است که یک خط مستمری را تعیین کردیم که به خانوارهای یکنفره که تحت پوشش هستند 193هزار تومان در ‌ماه و تا 5نفر چیزی حدود 700هزار تومان، پرداخت می‌شود. نوبخت افزود: سال آینده تصمیم این است کسانی را که چه یارانه می‌گیرند و چه یارانه نمی‌گیرند اما کمتر از این خط مستمری دریافت می‌کنند طی 4سال آینده به خط مستمری برسانیم و تا پایان دولت کسی در کشور نباشد که زیر خط مستمری که اعلام کردیم، دریافت کرده باشد.

 

یارانه هیچ نیازمندی را قطع نمی‌کنیم

سخنگوی دولت همچنین افزود: دولت همانطور که در سال‌جاری موظف شد یارانه 24میلیون را قطع کند، سال آینده هم اگر مجلس با شفافیت مشخص نکند یارانه چه‌کسی قطع شود، چنین اقدامی را انجام نخواهد داد. وی افزود: ما تا اطمینان حاصل نکنیم کسی که یارانه‌اش را قطع می‌کنیم نیازمند است یارانه او را قطع نمی‌کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید