• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 50934
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1oEo
+
-

پنجمین داربی نوروزی

پرسپولیس و استقلال 10 فروردین در یک بازی حساس مقابل هم قرار می‌گیرند؛ برنده می‌تواند تمام سال را خوش باشد

ورزش
پنجمین داربی نوروزی

تهران همیشه در نوروز تماشایی است. پایتخت، آسمان آبی دارد و هوا آلوده نیست. ترافیک روان است و مسیرهای کلافه‌کننده را می‌شود راحت طی کرد.
به‌خصوص مسیر منتهی به ورزشگاه آزادی را که در بازی‌های میانه هفته معمولا عطایش را به لقایش می‌بخشید و قیدش را می‌زنید. حالا فوتبال برای‌تان یک تدارک ویژه دیده. تهران خلوت و ساکت نوروز با داربی پایتخت مهیج می‌شود. استقلال و پرسپولیس امسال هر دو در کورس قهرمانی هستند و در لیگی که دو تیم سپاهان و تراکتور هم شدیدا پای کار هستند و پدیده تا همین چند هفته پیش ول کن بالای جدول نبود، حالا 3امتیاز داربی فراتر از کری‌خوانی‌های مرسوم ارزش دارد. تساوی این بازی شاید هر دو تیم را از جام دور کند و برد هر کدام می‌تواند یک گام مهم و اساسی به سمت قهرمانی باشد. پس فوتبال دوستان منتظر یک بازی تهاجمی و زیبا خواهند بود و شاید برعکس مسابقه دور رفت یک داربی تماشایی را شاهد باشیم. دهم فروردین‌ماه اگر تهران هستید فرصت تماشای این بازی را از دست ندهید. اگر هم در سفر هستید عصر دومین شنبه سال جدید را نزدیک تلویزیون باشید تا این مسابقه حساس را ببینید.  در تاریخچه داربی‌های نوروزی،‌ پرسپولیس و استقلال هرکدام یک پیروزی دارند و 2 بازی هم مساوی شده است. در تعطیلات نوروز یک بازی عقب افتاده مهم هم برگزار می‌شود. داربی اصفهان هم بازی معوقه هفته نوزدهم است که سه‌شنبه6فروردین ساعت 17برگزار می‌شود. اگر نیمه دوم تعطیلات از سفر به شهرهای‌تان برگشته‌اید. بازی‌های این هفته را می‌توانید ببینید. استقلال میزبان سایپاست. پرسپولیس مهمان پیکان است. تراکتور میزبان نفت آبادان است و سپاهان مهمان نساجی است. اگر هم سفر رفته‌اید شاید بتوانید بازی‌های مهم هفته را در شهرهای مقصد ببینید. 

تیم امید برای المپیک استارت می‌زند

در روزهای تعطیلات نوروز تیم امید ایران در مقدماتی المپیک در گروه سوم با تیم‌های عراق، یمن و ترکمنستان بازی خواهد کرد. ایران دوم فروردین به مصاف ترکمنستان می‌رود، چهارم با یمن و ششم فروردین با عراق بازی خواهد کرد. بازی‌هایی که قرار است در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار شود و منتقدان اعتقاد داشتند بهتر بود این بازی‌ها به ورزشگاه‌های جدید مشهد یا اهواز منتقل شود تا تماشاگر بیشتری را جذب کند. به هر روی حسرت حضور در المپیک برای فوتبال ما به نیم قرن نزدیک شده و اگر دوست دارید امیدها را در دور بعد ببینید 3روز در ورزشگاه دستگردی امکان حضور و تشویق خواهید داشت. خط‌4مترو ایستگاهی در نزدیکی ورزشگاه دستگردی دارد و اهالی جنوب غرب تهران می‌توانند خیلی راحت این بازی‌ها را از نزدیک ببینند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید