• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 50933
+
-

بزرگ‌ترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن ایران در بورس

با درج نام پلی‌پروپیلن جم روی تابلوی بورس، حلقه ورود شرکت‌های جدید به بورس در سال‌جاری تکمیل شد. به‌گزارش همشهری، امسال روند پذیرش، درج و عرضه سهام شرکت‌های جدید در بورس شتاب گرفت؛ به‌طوری که از ابتدای سال تاکنون سهام 18شرکت در بورس عرضه شده و قرار است در هفته جاری یعنی روز‌های شنبه تا دوشنبه هم سهام 3شرکت دیگر در بورس برای نخستین‌بار عرضه شود تا جمع عرضه‌های جدید در سال‌جاری به 21شرکت برسد. به موازات این عرضه‌ها سهام برخی شرکت‌ها هم در حال پذیرش و درج در بورس هستند که احتمالا سهام آنها در سال98 در بورس عرضه خواهد شد.
 در تازه‌ترین رویداد آخرین روز کاری هفته قبل نام شرکت پلی‌پروپیلن جم به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلی‌پروپیلن در ایران با نماد «جم‌پیلن» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
ین شرکت پانصدوسی‌ویکمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس است که در گروه محصولات شیمیایی طبقه‌بندی می‌شود. به زعم کارشناسان، این شرکت یکی از ارزشمند‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در ایران است که قرار بود قبلا سهام آن در بورس استانبول عرضه شود.  به این ترتیب با پذیرش و درج نام این شرکت در بورس، امکان عرضه سهام این شرکت در اوایل سال بعد فراهم شده است. همچنین هم‌اکنون شرکت‌های انتقال داده‌های آسیاتک، فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد، سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا، گروه صنعتی مینو، توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر، پالایش نفت جی، ترانسفورماتور توزیع زنگان، صنعتی بهپاک، صنایع تجهیزات نفت و تولید نیروی جنوب غرب صبا از دیگر شرکت‌هایی هستند که در حال طی کردن مراحل ورود به بورس هستند و احتمالا سهام بخشی از این شرکت‌ها در سال بعد در بورس عرضه خواهد شد.

همچنین قرار است روز شنبه سهام بیمه معلم، یکشنبه تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر و دوشنبه مجتمع تولید گوشت ماهان در بورس عرضه شود.
 از ابتدای سال تاکنون نیز سهام شرکت‌های تأمین سرمایه نوین، فروشگاه زنجیره‌ای کورش، کشت و دامداری فکا، تأمین سرمایه لوتوس، مجتمع کشت و صنعت و دامپروری دشت خرمدره، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، صنایع ماشین‌های اداری، سنگ‌آهن گهر زمین، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، داروسازی آوه سینا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، عطرین نخ قم، کشت و دام قیام اصفهان، پتروشیمی پارس، دامپروری کشاورزی بینالود و پتروشیمی غدیر در بورس برای نخستین‌بار عرضه شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید