• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50782
+
-

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سفر‌های داخلی

روی میز خبر
پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی سفر‌های داخلی

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: امسال 3میلیون نفر کاهش سفر خارجی داشته‌ایم که اگر این تعداد به سفرهای داخلی اضافه شود، عید۹۸ با ۲۰درصد افزایش سفر روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش مهر، علی‌اصغر مونسان، در سی‌وهشتمین نشست ستاد تسهیلات سفر کشور که دیروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور و عضو این ستاد برگزار شد، گفت: همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا امسال عید اتفاق ناخوشایندی برای حوزه گردشگری و مردم رخ ندهد. بر این اساس، اگر لازم است دستگاه‌ها هشداری بدهند حتما این کار باید انجام شود. او گفت که امسال به‌صورت ویژه به موضوع نشاط و شادمانی بپردازیم، تأکید دولت نیز بر این موضوع است. همچنین تأکید دولت روی عدم‌افزایش نرخ است. از سازمان تعزیرات حکومتی هم می‌خواهیم حداکثر تلاش خود را برای نظارت بر این موضوع انجام دهد. مونسان با بیان اینکه امسال یکی از ویژگی‌های تعطیلات عید نوروز طولانی‌تر بودن آن است، گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهم که نظارت بیشتری بر قیمت بلیت هواپیماها داشته باشد، چون هنوز هم برخی گزارش‌ها درباره گرانی بلیت به ما می‌رسد.
همچنین در حوزه محدود کردن چارترها نظارت شود، اجازه ندهید سوژه گرانی بلیت هواپیما همه زحمات را تحت‌تأثیر قرار دهد. من به همکارانم در سازمان میراث فرهنگی گفته‌ام روی موضوع عدم‌افزایش نرخ نظارت داشته باشند. کسی حق ندارد در تعطیلات عید، نرخ را گران کند. ما نباید اجازه دهیم موضوع قیمت کام مردم را در عید نوروز تلخ کند. وی گفت: موضوع بهداشت و سلامت بسیار مورد توجه و تأکید است. باید حداکثر نظارت روی مسائل بهداشتی مراکز خدمات‌دهی به مسافران انجام شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: باید تمهیدات لازم برای افزایش سفر فراهم شود؛ به‌طوری که بر تعداد گردشگر ورودی در نوروز افزوده شود. در سال۹۷ جهشی در این حوزه داشته‌ایم و در ۱۱ماهه امسال بیش از ۷میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند. مونسان درباره رسیدگی به شکایات مردم هم گفت: ما در موضوع رسیدگی به شکایات به‌دنبال تنبیه کردن نیستیم؛ هرچند طبق قانون خلاف کرده‌اند اما هدف اصلی رضایتمندی گردشگر است. بنابراین رسیدگی به شکایات باید به لحظه باشد. در این رابطه شماره۰۹۶۲۹ و اپلیکیشن آن را راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم بتوانند شکایات خود را آنلاین اعلام کنند. او تأکید کرد: موضوع توزیع سفر، عدم‌افزایش نرخ و کنترل قیمت و ایجاد نشاط و شادمانی جزو تأکیدات ستاد تسهیلات سفر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید