• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50758
+
-

تهرانی‌ها برای شهر بی‌دود هم‌قسم شدند


سیدمحمد فخار/ خبرنگار
جشن بزرگ «دود بدرود» در ایوان انتظار میدان ولیعصر با حضور شهروندان و مدیران شهری پایتخت برگزار شد. این جشن در شرایطی برپا شده که تهران پس از یک دهه، سالی را طی کرده که در آن هوای شهر هیچ‌گاه به شرایط اضطرار نرسید و 83درصد روز‌های آن پاک یا سالم بوده است. شهروندان در جشن میدان ولیعصر با امضای تومار «دود بدرود» اعلام کردند برای کاهش آلودگی هوا همه تلاش خود را کرده و خواهند کرد.

مدیران شهری ازجمله محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، محمدرضا جوادی‌یگانه،معاون اجتماعی شهردار و آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز این طومار را امضا کردند.

پورسیدآقایی در حاشیه این جشن در گفت‌وگوی اختصاصی با همشهری اعلام کرد: به شکرانه یک سال تنفس هوای خوب در این میدان گرد هم آمده‌ایم و جا دارد در این محل به شهروندان تهرانی اعلام کنیم که نهایت تلاش خود را برای کاهش آلاینده‌های جوی ناشی از وسایل نقلیه به‌کار خواهیم بست. به گفته معاون شهرداری تهران، موتورسیکلت‌‌ها و کامیون‌‌ها و خودروها عامل 80درصد آلاینده‌های جوی تهران هستند.

او افزود: تمرکز طرح کاهش (ال‌ای زد) بر بهبود کیفیت هوا در سال‌جاری در کنار افزایش باد و باران موجب شد، سالی قابل‌قبول از نظر کیفیت هوا در آسمان تهران به ثبت برسد. همکاران من تلاش می‌کنند این روند را در سال آینده با قدرت ادامه دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید