• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50736
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3qjQ
+
-

برنامه‌ریزی ویژه برای تنظیم بازار شب عید

وزیر جهادکشاورزی: تأمین و توزیع میوه و گوشت مرغ شب عید به‌زودی از مسیر سازمان تعاونی روستایی آغاز می‌شود

بازار
برنامه‌ریزی ویژه برای تنظیم بازار شب عید

علی ابراهیمی/روزنامه‌نگار


تداوم نوسان قیمت و عرضه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی در ایام پایانی سال به برگزاری نشست کارگروه راهبری برنامه‌های تنظیم بازار شب عید و برنامه‌ریزی ویژه برای تنظیم بازار منجر شد.
به گزارش همشهری، شرایط حساس بازار شب عید موجب شد ستاد تنظیم بازار راهبردهای شش‌گانه‌ای را با محوریت کاهش قیمت کالاها از طریق برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره و فروش ویژه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بهبود شرایط تأمین و برخورد با سودجویی در بازار کالاهای اساسی اتخاذ کند. با تصمیم ستاد تنظیم بازار، کارگروه راهبری مکلف شده با پایش روزانه بازار، رصد وضعیت اقلام مشمول را در دستور کار قرار دهد. تسریع و تسهیل در ترخیص اقلام مشمول از گمرک و همکاری بانک مرکزی در تأمین بموقع ارز اقلام اساسی از دیگر موارد پیش‌بینی‌شده است.

انتقال کالاهای تنظیم بازاری به استان‌ها
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ذخیره‌سازی‌ میوه شب عید براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و توزیع آن به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: میزان میوه‌ای که ستاد تنظیم بازار در آذر و دی برای شب عید مقرر کرده بود تأمین شده، حتی ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال به استان‌ها منتقل شده است. محمود حجتی روز گذشته با بیان اینکه قیمت میوه شب عید را ستاد تنظیم بازار تعیین خواهد کرد، گفت: امروز جلسه تنظیم بازار در وزارت صنعت، با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و بحث قیمت میوه عید در دستور کار این جلسه قرار گرفته که در صورت تعیین، قیمت‌ها ابلاغ می‌شود. به گفته او، تولید گوشت سفید افزایش یافته و عرضه ذخایر مرغ منجمد از دیروز آغاز شده و از این نظر محدودیتی نداریم. حجتی با اشاره به رشد 30درصدی جوجه‌ریزی مرغ گوشتی، افزود: در زمینه گوشت مرغ محدودیتی نداریم اما متأسفانه بحث بازار سیاه مطرح است و عده‌ای از شرایط سوءاستفاده می‌کنند که باید با آنها برخورد جدی شود.

افزایش عرضه برای کاهش قیمت گوشت و مرغ 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیز از تداوم توزیع گوشت قرمز و مرغ به‌صورت منجمد و گرم تا تثبیت قیمت‌ها در بازار خبر داد و گفت: عرضه گوشت مرغ به‌صورت تازه و منجمد در شهر تهران ادامه دارد. گوشت مرغ منجمد به هر میزان که لازم باشد در سطح میادین با برنامه‌ریزی درست توزیع می‌شود و این روند را ادامه خواهیم داد. حمید ورناصری افزود: عرضه گوشت مرغ گرم را افزایش داده‌ایم تا در دسترس مصرف‌کنندگان باشد. متقاضیان می‌توانند هر کیلو مرغ تازه را از سازمان میادین به قیمت ۱۱هزار و ۵۰۰تومان خریداری کنند. او افزود: امروز در تهران بالای ۲۰۰تن گوشت مرغ در سطح میادین عرضه شد درحالی‌که روزهای قبل ۱۳۰ تا ۱۴۰تن عرضه داشته‌ایم. این روند عرضه تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. 
ورناصری افزود: در 2‌ماه گذشته ۳۰هزارتن گوشت گرم عرضه کرده‌ایم که در مقطع قبل قیمت به 9800تومان رسیده بود و در یک‌ماه اخیر هم تا امروز به 11500تومان رسیده است. به گفته او عرضه ۲۰۰تن مرغ گرم در میادین و افزایش عرضه مرغ منجمد حتما اثر خود را روی قیمت‌ها در روزهای آینده خواهد گذاشت و مردم می‌توانند مرغ منجمد را به ازای هر کیلو 10500تومان و مرغ گرم را 11500تومان خریداری کنند. 
ورناصری در مورد گوشت قرمز نیز گفت: واردات گوشت قرمز و دام زنده از کشورهای مختلف در حال انجام است. تا پایان همین هفته نخستین محموله 50هزار رأسی گوسفند زنده با کشتی و در مراحل بعدی ۹۰هزار رأس وارد خواهد شد. امسال تقریباً دوبرابر سال قبل گوشت گوسفند تأمین کرده‌ایم و واردات گوشت گوساله نیز تقریبا معادل سال گذشته بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید