• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50622
+
-

حناچی،شهردارتهران در حضور جمعی از هنرمندان تئاتر کشور:

هنرمندان درختان جامعه هستند

شهر
هنرمندان درختان جامعه هستند


در نخستین جشنواره نوروزگان خانه تئاتر ایران که با حضور پیروز حناچی،شهردارتهران و جمعی از هنرمندان برگزار شداز ۱۲  هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم که به همت خانه تئاتر و با همکاری شهرداری تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد، شهردار تهران، بزرگان و هنرمندان پیشکسوت تئاتر را به درختان جامعه معاصر کشور تشبیه کرد و گفت: از دوستان و همکارانی که به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی مراسمی را ترتیب دادند، تشکر می‌کنم آنها با تدارک این مراسم در عین نشاندن درخت ، از درختان جامعه معاصر ایران که سال‌هاست مردم روزهایشان را با آنان سپری کرده‌اند،  قدردانی کردند. این سنت ، سنت حسنه‌ای است که باید در جامعه به آن ارج نهاد. او در عین حال ادامه داد: کسانی که از خادمان مردم تشکر نمی‌کنند، در حقیقت از خدا تشکر نکرده‌اند.  شهردار تهران در پایان سخنان کوتاهش شعری از حافظ با این مضمون خواند:«درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد» و گفت: در این بیت که مناسب این روزهاست، نکته ظریفی نهفته است؛ آنجایی که صحبت از دوستی است به نشاندن درخت و آنجا که نشان از دشمنی است، به برکندن نهال تشبیه می کند.

 نوروز ، سنتی که هرگز از یاد نمی رود
اصغر همت عضو هیات مدیره خانه تئاتر هم در این برنامه گفت: فرهنگ هر ملت از آداب و رسوم آن نشأت می ‌گیرد؛ مجموعه آداب و رسوم است که فرهنگ یک مملکت را می سازد. من در طول ۶ دهه عمرم تصور می‌کردم فرهنگ یک ملت همیشه   همان طور که هست می ماند، آن هم ملتی مثل ما با این سابقه تاریخی؛ اما به هر حال،برخی سنت ها هم فراموش شدنی است.   او ادامه داد:  در هر شرایطی که قرار داشته باشیم و در هر سختی که به سر ببریم،  این سنت ما که به همراه بهار شور و هیجان خاصی بین مردم به وجود می آید، هیچگاه توسط ملت ایران فراموش نمی شود. ژاله علو، مهین‌دخت مهیمن، توران مهرزاد، صدیقه کیانفر، شهلا ریاحی، پری امیرحمزه،  پری صابری، سعید پور صمیمی، داریوش اسدزاده، اسماعیل خلج، شمسی فضل‌اللهی و آزیتا لاچینی از هنرمندان و بزرگان پیشکسوت هنر نمایش ایران بودند که طی مراسمی از آنان قدردانی شد. نوروزخوانی، نقالی، پرده خوانی، حافظ‌خوانی و مراسم محلی، از برنامه های شاد و مفرح جشن نوروزگان تئاتر ایران بود. در این مراسم که عصر دیروز در سالن محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، علاوه بر پیروز حناچی و محمدجواد حق شناس، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و جمعی از بزرگان و پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره خانه تئاتر حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید