• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50606
+
-

پایتخت آماده نوروز می‌شود

پایتخت آماده نوروز می‌شود

پریسا امیرقاسم‌خانی _ خبرنگار

پایتخت بیش از هر زمان دیگری آماده میزبانی مسافران نوروزی است. این روزها شهر تهران نه فقط یک مبدأ، که مقصد گردشگری بسیاری از شهروندان کشور است. به همین دلیل شهرداری تهران اقدامات گسترده‌ای را برای پذیرایی از شهروندان سراسر کشور به اجرا درآورده‌است.ستاد گردشگری شهر تهران با هدف شناخت بیشتر شهر و جذب گردشگر،اقدامات گسترد‌ه‌ای انجام داده‌است. مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، در نشست خبری این برنامه‌ها را با شعار «دور تهران بگردیم» ارائه داد.

تورهای تهرانگردی

در تورهای تهرانگردی سعی شده سلایق مختلف گردشگران با موضوعات نوجوان، شمیران‌گردی، تاریخ در گذر زمان، هیجان، ادب و هنر، تماشاگه، موزه‌گردی، علم و هنر، گذر ادیان، طبیعت‌گردی، تهران امروز، باغ‌گردی و پرواز پوشش داده شود. امسال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هزینه تورهای تهرانگردی تا حد ممکن کاهش یافته و بین 23 تا 60هزار تومان است.

کانتر استقبال

در معابر ورودی شهر و 11نقطه جاده‌ای، زمینی و هوایی که شامل محور خاوران، دماوند، کرج، راه‌آهن، مهرآباد، امام‌خمینی(ره)، پایانه غرب، پایانه جنوب، پایانه بیهقی و پایانه شرق است، کانترهای استقبال قرار گرفته که پلیس راهور، اورژانس و.... برای خدمت‌رسانی به گردشگران تهرانی حضور دارند.

تبلیغات محیطی

با همکاری سازمان زیبا‌سازی‌ شهر تهران 30درصد از بیلبوردها و عرشه پل‌های تهران به تبلیغ مقاصد گردشگری تهران اختصاص یافته که در ایام نوروز باز هستند.

ایستگاه  اطلاع‌رسانی

 حدود 100ایستگاه در شهر تهران راهنمای اطلاعــات بــرای گردشگران هستند و نقشه گردشگری را در اختیار‌شان قرار می‌دهند. این ایستگاه‌ها شهروندانی را که تمایل به شرکت در برنامه‌های گردشگری تهران دارند، راهنمایی می‌کنند. به علاوه شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت گردشگری تهران و تماس با 137از این اطلاعات استفاده کنند.

بسته‌های فرهنگی

نقشه گردشگری شهر تهران در بسته‌های فرهنگی تهیه شده و برای حفظ محیط‌زیست، جنس این نقشه‌ها کاغذهای سنگی هستند. نقشه‌ها نقاط مختلف گردشگری شهر تهران را به تصویر می‌کشند که در تیراژ 100هزار به چاپ رسیده‌اند. این نقشه‌ها در 100نقطه ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و 11نقطه کانترهای استقبال بین گردشگران توزیع می‌شوند.

طرح پرسه

طرح پرسه با حضور جدی راهنمایان گردشگری صورت می‌پذیرد. راهنمایان علاوه بر تخصص گردشگری، قبل از برگزاری طرح در جلسات توجیهی حضور پیدا می‌کنند و شال و کوله خاص دارند. آنها همراه علاقه‌مندان 18مقصد گردشگری را در سطح تهران با پای پیاده طی می‌کنند و درباره هر مقصد به گردشگران توضیحاتی ارائه می‌دهند. شرکت در طرح پرسه رایگان است.

اتوبوس گردشگری

اتوبوس‌های گردشگری در مسیری تعریف شده حرکت می‌کنند و در ایستگاه‌های مشخص هم توقف دارند. این ایستگاه‌ها در مقاصد گردشگری تهران واقع شده‌اند. در اتوبوس‌های گردشگری راهنماهای گردشگری جوابگوی سؤالات گردشگران هستند. افرادی که تمایل دارند در ایستگاه‌ها توقف بیشتری داشته باشند، می‌توانند از اتوبوس پیاده شوند و با اتوبوس بعدی مسیر را طی کنند. استفاده از اتوبوس‌های گردشگری رایگان است. این اتوبوس‌ها در ایام نوروز از ساعت10 الی 17 مشغول کار هستند.

اسکان موقت

در سال‌های گذشته اسکان موقت و کمپینگ گردشگران وجود داشت که مورد انتقاد هتلداران و مهمانداران قرار گرفت. آنها می‌گفتند با وجود اینکه هتل‌های تهران ایام نوروز 50درصد تخفیف دارند، ولی حدود 70درصد ظرفیت این هتل‌ها خالی است، برای همین امسال فقط برای افراد علاقه‌مند به کمپینگ یا اقامت‌های کوتاه‌مدت، در بوستان‌های مسافر، سرخه‌حصار، جنگل چیتگر و ولایت، فضاهایی برای اسکان موقت فراهم شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید