• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 3 بهمن 1396
کد مطلب : 5038
+
-

توضیحات نماینده حقوقی شهرداری درخصوص مرگ یک شهروند

توضیحات نماینده حقوقی شهرداری درخصوص مرگ یک شهروند

 

به‌دنبال مرگ یک شهروند در عملیات تخریب خانه‌ای متعلق به شهرداری در منطقه 18تهران، نماینده حقوقی شهرداری تهران و راننده بیل مکانیکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند.

به گزارش همشهری، شنبه گذشته مأموران شهرداری منطقه 18هنگام تخریب دیوار خانه‌ای متعلق به شهرداری در منطقه شادآباد با جسد مردی رو‌به‌رو شدند و در تحقیق از ساکنان محله مشخص شد که قربانی شب‌ها در خانه‌ موردنظر می‌خوابیده است. با گزارش ماجرا به قاضی مرادی، بازپرس ویژه قتل جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و  در بررسی‌ها مشخص شد که قربانی در کنار دیوار ساختمان متروکه، دخمه‌ای ساخته و شب‌ها در آنجا می‌خوابید و رویش را نیز می‌پوشاند. به‌دنبال این حادثه قاضی جنایی دستور احضار نماینده حقوقی شهرداری منطقه 18تهران و  راننده بیل مکانیکی را صادر کرد. روز یکشنبه نماینده حقوقی شهرداری به همراه راننده بیل مکانیکی در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران حاضر شدند.

نماینده حقوقی در این خصوص گفت: در طرح تعریض، شهرداری 3خانه را از مالکان خریده بود که 2خانه تخریب شده است. خانه‌ای که در آن، شهروندی زیر آوار ماند و جان باخت هم چند روز قبل تخریب شده و فقط بخشی از آن مانده بود. روز حادثه که عوامل شهرداری در محل حاضر شدند، آب، برق و گاز را قطع کردند. پیش از تخریب هم آژیر را به صدا در آوردند. ضمن اینکه آن روز خانه را هم مورد بازرسی قرار دادند اما کسی داخل آن نبود. پس از آن شروع کردند به تخریب. بعد از آن وقتی به محل تخریب برگشتند، حدود 2ساعت بعد متوجه شدند که یک نفر داخل ساختمان مخروبه بوده که به همراه آتش‌نشانی جست و جو شروع و جسد قربانی پیدا شد. وی ادامه داد: گفته شده که پیش از تخریب همسایه‌ها به عوامل شهرداری هشدار داده‌اند که کسی داخل خانه است اما این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کنم. مگر می‌شود به ما بگویند کسی داخل ساختمان است و آن وقت ما باز شروع کنیم به تخریب؟

پس از اظهارات نماینده حقوقی شهرداری، راننده بیل مکانیکی نیز گفت: من 35سال است که راننده بیل مکانیکی هستم.  روز حادثه حتی آژیر را هم به صدا درآوردیم و بعد عملیات تخریب را شروع کردیم. من دیواری را که به سمت بیرون بود تخریب کردم و دیوارهای دیگر را هم راننده‌های لودرها تخریب کردند. گویا جسد این فرد پشت همان دو دیواری بوده که راننده‌های لودرها تخریب کردند. وی ادامه داد: درخصوص اینکه گفته شده همسایه‌ها پیش از تخریب به ما گفتند کسی داخل ساختمان است هم باید بگویم اصلا چنین چیزی حقیقت ندارد. براساس این گزارش، قاضی جنایی پس از ثبت اظهارات آنها این‌بار دستور احضار 2راننده لودر را به دادسرای جنایی تهران صادر کرد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. ‎

این خبر را به اشتراک بگذارید