• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 3 بهمن 1396
کد مطلب : 5034
+
-

دستگیری دزدان مسلح پایتخت پیش از دستبرد به طلافروشی

سرقت مسلحانه
دستگیری دزدان مسلح پایتخت پیش از دستبرد به طلافروشی

 

آقای بادیگارد که بدهی بالا آورده بود با همدستی 3نفر از دوستانش نقشه سرقت از یک طلافروشی در پایتخت را طراحی کرد اما خبر نداشت که پلیس مو به مو از جزئیات نقشه آنها خبر دارد و سر بزنگاه گیرشان می‌اندازد.

 به گزارش همشهری، از چند روز قبل گزارشی در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت که نشان می‌داد یکی از مجرمان سابقه‌دار، یک باند 4نفره تشکیل داده و با تهیه اسلحه، قصد دستبرد به یک طلافروشی در منطقه یافت آباد تهران را دارد. در چنین شرایطی گروهی از کارآگاهان وارد عمل شدند و این مجرم سابقه‌دار را زیرنظر گرفتند.

بررسی‌ها نشان داد که این گروه 4نفره قصد دارند ساعت 10صبح دوشنبه دوم بهمن‌ماه نقشه سرقت مسلحانه را اجرا کنند. زن جوانی نیز به این گروه ملحق شده و قرار بود روز حادثه همراهشان برود و به‌عنوان مشتری وارد طلافروشی شود تا پس از آن مردان مسلح سناریوی سرقت را اجرا کنند.

دستگیری سر بزنگاه

ساعت 10صبح دوشنبه‌خودروی پراید دزدان مقابل یک طلافروشی در یافت آباد توقف کرد. یکی راننده بود، دیگری نقش زاغ‌زن را به‌عهده داشت و دو نفر دیگر قرار بود نقاب به‌صورت بزنند و وارد طلافروشی شوند تا با اسلحه و قمه‌ای که همراهشان بود طلاها را سرقت کنند. زن جوان نیز در راه بود تا طبق نقشه به‌عنوان مشتری وارد طلافروشی شود و راه را برای همدستانش باز کند، اما در محل قرار حاضر نشد و مأموران که سارقان را زیرنظر داشتند برای دستگیری‌شان وارد عمل شدند. دزدان پراید‌سوار هنوز از ماشین پیاده نشده بودند که با دیدن مأموران غافلگیر شدند و پا به فرار گذاشتند. تعدادی از مأموران با پای پیاده به تعقیب خودرو پرداختند و از سوی دیگر خودروی پلیس کمی جلوتر، مقابل پراید پیچید. در همین هنگام یکی از مأموران برای توقف سارقان اقدام به تیراندازی کرد که گلوله به پای یکی از آنها اصابت کرد. به این ترتیب دزدان دستگیر شدند و همگی به اداره آگاهی پایتخت انتقال یافتند.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی پایتخت گفت: سردسته باند که سابقه‌دار است از ناحیه پا گلوله خورده و تحت درمان است. ضمن اینکه در تحقیقات مشخص شد این گروه هفته قبل هم یک سرقت ناموفق در شهر پرند داشتند اما چون تازه دستگیر شده‌اند تحقیقات از آنها ادامه دارد. به گفته وی، در بازرسی از خودروی متهمان یک قبضه کلت کمری، ‌سلاح سرد، نقاب و تعدادی دلارهای تقلبی کشف شد. از سوی دیگر مشخص شد که پلاک خودروی متهمان نیز سرقتی بوده است. به گفته او زن جوانی که با این باند همکاری داشت نیز تحت تعقیب است.

 

آقای بادیگارد

مهدی 21ساله،  زاغ‌زن باند بود و کریم 30ساله که ورزشکار است، طراح نقشه سرقت. کریم می‌گوید بادیگارد یک تاجر بوده و به‌خاطر بدهی نقشه سرقت کشیده است. گفت‌وگو با آنها را در ادامه می‌خوانید.

ایده سرقت چطور به ذهنتان رسید؟

کریم:‌ یک هفته قبل نقشه را کشیدیم. درست از روزی که رئیسم سرم کلاه گذاشت و 2‌ماه حقوقم را پرداخت نکرد. من بادیگاردش بودم. از صبح تا شب همراه آقای رئیس بودم. او یک تاجر پولدار است اما این 2‌ماه آخر حقوقم را پرداخت نکرد. ‌چیزی حدود 10میلیون تومان به من بدهکار بود و هر وقت سراغش می‌رفتم جواب سر بالا می‌داد. مدتی بعد 120هزار دلار به من داد که به‌صورت امانت از آنها نگهداری کنم. وقتی حقوقم را نداد به صرافی رفتم تا دلارها را بفروشم اما آنجا متوجه شدم دلارها تقلبی است. تازه فهمیدم که چه کلاهی سرم رفته است. در نهایت هم به‌خاطر مشکلات مالی نقشه سرقت از طلافروشی کشیدم. من فقط  ایده‌ای را که به ذهنم خطور کرده بود مطرح کردم و دوستانم که بچه‌های محله مان بودند پذیرفتند.

سرقتی که یک هفته قبل در پرند انجام دادید چه بود؟

مهدی: سرقتی در کار نبود. من نخستین باری است که دستگیر می‌شوم. برادرم هم تیر خورده و در بیمارستان است.

اعضای دیگر گروه از دوستانت بودند؟

مهدی: یکی که برادرم است و دو نفر دیگر بچه‌های محله‌مان.

اسلحه را از کجا تهیه کردید؟

کریم: تقلبی بود. برای پسر یکی از اعضای باند بود.

اعتیاد دارید؟

مهدی: نه. باور کنید ما نمی‌دانستیم این‌طور می‌شود. من زاغ زن باند بودم. قرار بود مقابل طلافروشی باشم و اطراف را زیرنظر بگیرم.

طلافروشی را چطور شناسایی کردید؟

مهدی: از 2، 3روز قبل آنجا را شناسایی کردیم.

زن جوانی که همدستتان بود کجاست؟

کریم: راستش خواب ماند و  نتوانست خودش را برساند.

پلاک ماشین را که سرقتی بود چطور به‌دست آوردید؟

کریم: خودم یک شب از روی خودرویی آن را برداشتم.

فکرش را می‌کردید که دستگیر شوید؟

کریم: اگر می‌دانستیم ماجرا به اینجا ختم می‌شود هرگز دست به خلاف نمی‌زدیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید