• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50342
+
-

بهای آلوده کردن طبیعت را با کاشت درخت بپردازیم


بارندگی‌های زمستان امسال اگرچه هوای پایتخت را لطیف‌ کرد اما نتوانست سطح منابع آبی مورد نیاز البرز مرکزی را به اندازه‌ای افزایش دهد که نگرانی‌ها برای تامین آب در فصل گرم برطرف شود. افزایش فضای سبز که در ایام درختکاری اسفند‌ماه بر آن تأکید می‌شود نیز نیازمند تامین آب کافی است. به گزارش همشهری، استاندار تهران در مراسم کاشت ١۵٠٠٠ اصله نهال در بوستان سرخه‌حصار گفت: درست است که امسال بارش خوبی داشتیم اما میانگین باران سالانه‌ ما زیاد نیست.

انوشیروان محسنی بندپی تأکید کرد:  باید بهای آلاینده‌هایی را که به‌طور روزانه وارد طبیعت می‌کنیم، بپردازیم. باید برای محیط زندگی‌مان کاری کنیم و درختکاری یکی از مفیدترین این کارهاست. درخت دقیقاً برعکس انسان‌ها دی‌اکسید‌کربن را می‌گیرد و اکسیژن پس می‌دهد، ریشه‌اش می‌تواند ما را از ساخت سدها بی‌نیاز کند، میزان آلایندگی آب‌های زیرزمینی کمتر از آب‌های سطحی است و این پدیده ارتباط مستقیمی با درختان دارد، درختان می‌توانند از فرسایش جلوگیری کنند.

در آموزه‌های دینی‌ ما نیز درختان جایگاه مهمی دارند.  امروز انواع بیماری‌های نوپدید با آلودگی هوا، خاک و آب مرتبط هستند. ما باید تهران را با توجه به آسیب‌پذیر بودنش حفاظت و صیانت کنیم اما نباید این فرهنگ هم‌افزایی را که در مردم ایجاد شده است، رها کنیم. به‌عنوان مثال نباید الصاق شناسنامه روی درختان را شوخی بگیریم؛ چراکه ایده بسیار خوبی است. از سوی دیگر واحدهای صنعتی و خدماتی و شهرک‌های صنعتی موظف هستند حداقل ۱۰ درصد از عرصه‌های خود را به فضای سبز اختصاص دهند که در همین راستا در روز‌های گذشته در منطقه 22با استفاده از همکاری برخی از واحد‌های صنعتی چند بوستان محلی ساخته شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید