• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50276
+
-

ناراستان

درباره یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای در رونمایی یک نشریه

مسعود میر/روزنامه نگار

دوست‌مان نوشته بود همچنان خرید مجله تفریح به صرفه‌ای هست در ایران و پیشنهاد داده بود که فراغت نوروز را با مجله‌شان تاب بیاوریم. همزمان هم روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خبری را منتشر کردند به نقل از گروه روابط عمومی مجله با این مضمون:«رونمایی از نخستین شماره مجله ناداستان با حضور اصغر فرهادی و محمود دولت‌آبادی و چند مهمان عزیز دیگر.»
چه اتفاقی از این بهتر که جشن تولد یک رسانه مکتوب برگزار شود و البته مهمانانش هم از بزرگان باشند اما خبر منتشر شده با آن چیزی که در عمل رخ داد زمین تا آسمان فرق می‌کرد تا عصر پنجشنبه با احوال یک بی‌اخلاقی برای بسیاری از ما بدل به یک غروب دلگیر شود. در مراسم خبری از حضور بزرگان نام برده شده در خبر نیست و پیگیری موضوع هم ختم می‌شود به اینکه مسئولان نشریه اصرار دارند ماجرا را اینگونه رتق و فتق کنند که: یک خبرگزاری خبر را اشتباه زده و گردانندگان مجله اصلا چنین وعده‌ای نداده بودند که حالا در مقام پاسخگویی به این وعده دروغ، لااقل عذرخواهی کنند.
برای اطمینان از چند و چون ماجرا منبع اصلی خبری که به‌دست روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها رسیده را پیگیری کردیم و متفق‌القول با این حرف از سوی همکاران رسانه‌ای رو‌به‌رو شدیم که خبر از سوی روابط عمومی مجله در اختیارشان قرار گرفته و در مواردی هم مدیران مجله از همکاران رسانه‌ای خود به‌طور ویژه برای پوشش همان خبر که حالا ظاهرا مسئولیتش را بر عهده نمی‌گیرند، درخواست کرده‌اند.
در اینکه اصغر فرهادی اهل رفتن به چنین مراسمی نیست تردیدی وجود نداشت اما اینکه خبری مبنی بر حضور او در جمعی منتشر شود و به مخاطبان دروغ گفته شود و بعد هم اساس انتشار خبر از سوی گردانندگان مجله ناداستان تکذیب شود چیزی جز یک بی‌اخلاقی رسانه‌ای نیست. کاش می‌شد در این آشفته‌بازار رسانه‌ها و بحران‌های ریز و درشت مطبوعات، این عزیزان یاد می‌گرفتند که لااقل به همکاران خود دروغ نگویند. مگر جز این است که ما هم مخاطب هستیم...

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :