• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50130
+
-

کی برمی‌گردی ماهینی؟

سیاه و سفیدهای پرسپولیس

شاید حتی هواداران بدبین پرسپولیس هم تصور نمی‌کردند این تیم در بازی اول مرحله گروهی برابر پاختاکور در ورزشگاه آزادی متوقف شود اما این اتفاق رخ داد و قرمزها 2 امتیاز حیاتی را از دست دادند. پرسپولیس در این بازی 2نیمه متفاوت داشت؛ نیمه اول مثل بازی با نفت آبادان سرشار از میل به هجوم و لحظات درخشان و دیدنی بود اما روی نیمه دوم انگار «خاک مرده» پاشیده بودند؛ چنان که شاید اگر بازی تا همین حالا هم ادامه داشت، پرسپولیس به گل نمی‌رسید. این مسابقه اما برای هواداران سایه روشن‌هایی داشت که می‌توان نگاهی به آنها انداخت.
 مثبت
ماریو بودیمیر روزبه‌روز بهتر می‌شود. او که بعد از نخستین نمایش‌هایش برای پرسپولیس تحت فشار شدید منتقدان عجول قرار گرفته بود، رفته‌رفته شرایط مطلوب‌‌تری پیدا کرده است. بودیمیر در بازی با نفت آبادان خیلی خوب بود و در نیمه اول دیدار با پاختاکور هم عالی عمل کرد. در روز بد گادوین منشا با لباس استقلال، جانشین کروات او در پرسپولیس نخستین گلش را برای این تیم زد و البته که ضربه حرفه‌ای او نشان داد می‌شود بیشتر روی این بازیکن حساب کرد. اگرچه تحرک بودیمیر پایین است، اما او کاملا با مختصات توپ آشناست، پاس‌های خوبی می‌دهد و در دوئل‌های تک‌به‌تک هم معمولا موفق می‌شود. از طرف دیگر بشار رسن هم یکی از خوب‌های بازی با پاختاکور بود. رسن بعد از جام ملت‌های آسیا از فرم خوبش فاصله گرفته بود اما حالا کم‌کم دارد به همان شرایط مطلوب برمی‌گردد. این موضوع به‌ویژه از آن جهت برای پرسپولیسی‌ها حائز اهمیت است که هافبک عراقی به تازگی قراردادش را تمدید کرده و برانکو می‌تواند برای طولانی‌مدت روی او حساب کند.
 منفی
وقتی در خانه خودت توان غلبه بر نماینده ازبکستان را نداری، طبیعی است که نکات منفی کارت بیشتر به چشم بیاید. در مورد بازی سه‌شنبه‌شب پرسپولیس هم همینطور بود. آزاردهنده‌ترین نکته در مورد این تیم شاید بازگشت شجاع خلیل‌زاده به شرایط پارسالش بوده باشد. شجاع که انصافا این فصل «عالی» بوده، در بازی با پاختاکور پرده‌هایی از آن بازیکن پراشتباه فصل قبل را به نمایش گذاشت. روی صحنه تنها گل پاختاکور، شاید شجاع در مجموع 5 اشتباه کلیدی پیاپی انجام داد. بازی او در نیمه دوم هم بهتر نشد و در یک صحنه بعد از چند اشتباه سریالی دیگر ناچار شد برای تبرئه خودش، نمایش مصدومیت اجرا کند. دیگر نکته منفی پرسپولیس در این بازی، افت شدید و ناگهانی تیم در نیمه دوم بود. درحالی‌که سرخ‌ها در وقت اول طراوت خوبی داشتند، در نیمه دوم انگار همه آنها در خوابی عمیق فرو رفتند و حتی تمایل نداشتند به دروازه حریف نزدیک شوند. پرسپولیس مدت‌هاست که عادت کرده بیشتر از یک گل نزند و ظاهرا همین عادت ذهنی، آنها را برابر پاختاکور زمینگیر کرد. همچنین در این بازی یک نمایش زیر متوسط دیگر از مهدی شیری دیده شد تا شاید برخی از بی‌رحم‌ترین منتقدان حسین ماهینی هم برای بازگشت او به سمت راست خط دفاعی لحظه‌شماری کنند. شیری که در فاز هجومی چیزی جز پرتاب اوت‌های بلند ناکافی ندارد، در فاز دفاعی هم پراشتباه است و به دفعات دیده شده که بازیکنان هجومی تیم رقیب در سمت او فضای خوبی برای جولان داشته‌اند. دیگر نکته منفی این بازی، کارت گرفتن جلال حسینی و مهدی ترابی بود. 2 بازیکن کلیدی سرخپوشان به همین راحتی در آسان‌ترین بازی دور گروهی اخطار گرفتند و حالا با یک کارت زرد دیگر، یکی از مسابقات مهم باقی‌مانده را از دست خواهند داد. آخرین نکته منفی این شب اما در عربستان برای پرسپولیس رقم خورد؛ جایی که الاهلی در نتیجه‌ای غافلگیرکننده 2 بر صفر السد را برد. السد که قدرتمندترین تیم آسیاست و قطعا مدعی صعود خواهد بود اما الاهلی هم با این 3امتیاز طلایی مدعی شد تا کار برای پرسپولیس خیلی سخت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید