• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49930
+
-

خبرهای کوتاه

استقلال و 4دیدار بدون برد در دوحه
شاگردان شفر در شرایطی برابر الدحیل قرار می‌گیرند که در 4مسابقه قبلی موفق به شکست حریفی از این کشور در دوحه نشدند. آخرین حضور استقلال در دوحه به 6ماه قبل بازمی‌گردد که استقلال با نتیجه 2 بر 2 برابر السد به تساوی رسید. استقلال این تساوی را در مرحله گروهی نیز برابر الریان تجربه کرده بود و با گل قربانی در دقایق پایانی برابر این تیم به تساوی رسید. پیش از این مسابقه استقلال در سال 2014 با تیم الریان همگروه بود که در این کشور باز هم برابر نماینده قطر با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. استقلالی‌ها حتی در سال 2013 که عملکرد بسیار خوبی در لیگ قهرمانان داشتند و صدرنشین صعود کردند، باز هم در قطر به پیروزی نرسیدند و به تساوی 3بر 3برابر الریان دست یافتند. آخرین پیروزی استقلال برابر نمایندگان قطر به سال 2012 بازمی‌گردد که آبی‌ها با گل یرکوویچ موفق شدند در دقیقه 90+1 حریف خود را از پیش رو بردارند.

  ابراهیمی در اردوی استقلال 
‌استقلالی‌ها تمرینات خود را برای مصاف با الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا پیگیری می‌کنند و تمرینات شاگردان شفر در قطر ادامه دارد. امید ابراهیمی هم یکشنبه شب در تمرین آبی‌پوشان حاضر شد تا با هم‌تیمی‌های سابق خود دیدار داشته باشد و به نوعی پیش از بازی با تیم قدرتمند قطری به آنها روحیه بدهد.

 محل برگزاری فینال فوتسال مشخص شد
با اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، فینال برگشت لیگ برتر فوتسال در سالن پیروزی اصفهان برگزار می‌شود. به گزارش مهر، تیم‌های مس سونگون و گیتی پسند اصفهان 2 تیم فینالیست لیگ برتر فوتسال هستند که روز پنجشنبه این هفته در اصفهان و در دیدار برگشت به مصاف هم می‌روند. درحالی‌که مسئولان سازمان لیگ فوتسال قصد داشتند این بازی را همانند فینال بانوان در سالن نقش‌جهان اصفهان برگزار کنند، این موضوع منتفی شد.

الهام کاکلی، دونده سرعتی ایران که در ماده 400متر مسابقات بین‌المللی قهرمانی آسیا به مدال نقره رسید، گفت: امیدوارم علاوه بر حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال نیز بگیرم.

   درحالی‌که شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیروکمان پس از برعهده گرفتن ریاست فدراسیون تیروکمان عنوان کرده بود که به‌دنبال ایجاد یک وفاق ملی بین خانواده تیروکمان است و هدفش سر‌و‌سامان دادن به ساختار، تشکیلات، قراردادها، بدهکاری‌ها، تفاهمنامه‌ها و نیروی انسانی فدراسیون است، اما در فاصله زمانی کوتاه تا پایان سال، ۱۰ نفر از نیروهای فدراسیون را به بهانه اتمام قرارداد از کار بیکار کرد.

   سعید علی حسینی که قبل از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ از اردوی تیم ملی رفت، قرار است از آخر هفته‌ جاری دوباره به جمع ملی‌پوشان اضافه شود. علی حسینی برای حضور در المپیک باید در 6گزینشی شرکت کند و اگر در قهرمانی آسیای ۲۰۱۹ حضور نداشته باشد دیگر فرصتی برای پر کردن 6مسابقه گزینشی خود ندارد. از این‌رو این وزنه‌بردار از روز جمعه‌ وارد اردوی تیم‌ ملی می‌شود تا خود را برای حضور در قهرمانی آسیای ۲۰۱۹ آماده کند.

   شاهرخ شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره ختم به خیر شدن ماجرای حدادی با فدراسیون دوومیدانی می‌گوید:«خوشبختانه حمایت خوبی از احسان حدادی به‌عنوان نخستین شانس مدال‌آوری دو‌و‌میدانی ایران صورت گرفته است.شاید امید مدال‌آوری سایر دو‌و‌میدانی‌کاران صد‌درصد نباشد، اما آنها هم می‌توانند رکوردهای خوبی را ثبت کنند.»
 
 محمدرضا وظیفه‌دوست که در چند سال اخیر یکی از ملی‌پوشان کشورمان در ماده پرش ارتفاع بود، از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد. وظیفه‌دوست به همراه کیوان قنبرزاده رکورد‌داران پرش ارتفاع ایران هستند. او در سال 94با پرشی به ارتفاع 24/2متر رکورد داخل سالن ایران را شکسته بود. این پرنده کشورمان در بازی‌های ساحلی 2014نیز به مقام چهارم رسیده بود.

پیرلو سرمربی می‌شود
آندره‌آ پیرلو- ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه‌های میلان و یوونتوس- احتمال دارد به‌زودی وارد عرصه مربیگری شود. آنگونه که برخی رسانه‌های ایتالیایی اعلام کرده‌اند، پیرلو قرار است هدایت تیم زیر 23سال یوونتوس را که از امسال فعالیت رسمی خود در سطوح حرفه‌ای فوتبال ایتالیا آغاز کرده و در سریC بازی می‌کند را برعهده بگیرد. پیرلوی 39ساله چندی پیش مدرک مربیگری حرفه‌ای‌اش را هم دریافت کرده و آماده ورود به عرصه مربیگری فوتبال است.

پلی‌استیشن که بازی نمی‌کنیم
یورگن کلوپ- سرمربی آلمانی لیورپول- پس از تساوی تیمش مقابل اورتون در گودیسون‌پارک، به منتقدان خود تاخت. او در نشست خبری پس از بازی، در پاسخ به پرسش خبرنگاری که ریسک بالاتر در حمله را خواستار شده بود، گفت:«تصور می‌کنید که ما پلی‌استیشن بازی می‌کنیم؟ آیا امروز به اندازه کافی، در خط حمله ریسک نکردیم؟ سؤال ناامیدکننده‌ای بود. فوتبال بازی آسانی است. آیا مسابقه‌ای وجود دارد که در آن به بازیکنان‌تان بگویید که برای بردن تلاش نکنند؟ ما به اندازه کافی تلاش کردیم. بردن یک مهاجم اضافه برای افزودن بر حملات؟ فوتبال آنطور که شما فکر می‌کنید، نیست». 

سوارس؛ زشت و بدقیافه!
یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی با لب‌خوانی، حرف‌های رگیلون- مدافع رئال‌مادرید- در درگیری با لوئیس سوارس و لیونل مسی را فاش کرد. روزنامه آس نوشت که در این برنامه، کارشناسان موفق به پیاده‌کردن صحبت‌های سرخیو رگیلون در برخورد با سوارس و مسی شدند. طبق ادعای کارشناسان این برنامه، رگیلون ابتدا با سوارس درگیری لفظی پیدا می‌کند و به مهاجم اروگوئه‌ای که دست خود را به سمت او دراز کرده است، می‌گوید: «به من دست نزن؛ بدقیافه، فهمیدی. توی زشت به من دست نزن!» رگیلون در ادامه با مسی هم درگیری لفظی پیدا می‌کند و با لحنی پرخاشگرانه به او می‌گوید: «چه شده است؟ تو دیگر چه می‌گویی کک؟». آرژانتینی‌ها در ابتدای دوران بازی، لقب کک به مسی داده بودند.

آلگری با یووه مذاکره می‌کند
ماسیمیلیانو آلگری به‌زودی درخصوص آینده‌اش در یوونتوس با سران باشگاه مذاکره خواهد کرد. پس از پیروزی یکشنبه‌شب یوونتوس در سن‌پائولو مقابل ناپولی، بینکونری در حال برداشتن آخرین گام‌ها برای کسب هشتمین قهرمانی پیاپی خود در سریA است. ماسیمیلیانو آلگری- سرمربی یوونتوس- که در 4قهرمانی همراه این تیم بوده ، ممکن است در پایان فصل جاری باشگاه را ترک و چالش تازه‌ای را آغاز کند. چلسی و رئال‌مادرید اصلی‌ترین مشتریان آلگری محسوب می‌شوند. از قرارداد او با یوونتوس کمی بیش از یک‌سال باقی مانده است.

کیانوش در غیاب سهراب قهرمان شد
مسابقات وزنه‌برداری دسته ٩٦ کیلوگرم جام فجر که گزینشی المپیک است با قهرمانی کیانوش رستمی به پایان رسید. او با رکورد ١٧٢ کیلوگرم در یک ضرب و 210کیلوگرم در دو ضرب علاوه بر کسب مدال طلای هر دو حرکت، مدال طلای مجموع این رقابت‌ها را نیز به‌خود اختصاص داد.کیانوش این بار نیز با مربیگری برادرش کورش رستمی در مسابقات وزنه زد. او در حرکت
 یک ضرب وزنه‌های ١٦١ و ١٧٢ کیلوگرم را بالای سر برد و از انجام حرکت سوم انصراف داد. در حرکت دوضرب نیز او وزنه‌های 200و 210را با موفقیت بالای سر برد و وقتی قهرمانی‌اش در این دسته را قطعی کرد برای حرکت سوم ابتدا وزنه ٢١٥ و سپس ٢١٧ را انتخاب کرد و باز هم میزان وزنه‌اش را تغییر داد و برای حرکت سوم در نهایت وزنه 220کیلوگرم را انتخاب کرد که با مهار آن، بالاترین وزنه‌اش در دسته جدید را به ثبت رساند. این در حالی است که سهراب مرادی رکورددار این دسته به‌دلیل مصدومیت تنها 
وز‌ن کشی کرد و روی تخته نرفت.

مدال برنز خادم‌الشریعه در بوندس‌لیگا
در پایان لیگ بوندس‌لیگای آلمان، تیم هامبورگ که از سارا خادم‌الشریعه لژیونر شطرنج ایران در ترکیب خود استفاده می‌کند، عنوان سوم را از آن خود کرد. خادم‌الشریعه در ترکیب تیم هامبورگ نمایش قابل‌قبولی داشت تا جایی که از 7مسابقه خود صاحب 7پیروزی شد. او با این عملکرد، بهترین نتایج چند سال اخیرش در لیگ آلمان را به‌دست آورد. خادم‌الشریعه چندی قبل در رقابت‌های سریع و برق‌آسای جهان موفق به کسب 2 مدال نقره و یک طلای مجموع شد. این شطرنج‌باز با عملکرد خوبی که در رقابت‌های اخیر داشته، حالا امیدوار است در آینده‌ای نزدیک به ریتینگ 2500برسد.

گلایه کیهانی از کیهانی
حسین کیهانی، دونده مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا ازمجیدکیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی گلایه کرد و گفت: نسبت به گذشته حمایت‌ها از او افزایش نیافته است. او به میزان گفت: «نسبت به گذشته تفاوت چندانی نکرده و از همه بدتر اینکه پس از پایان هر اردویی باید روزی چندبار با امور مالی تماس بگیرم تا او را متقاعد کنم که پول‌هایی را  که خرج کرده‌ام به حسابم 
باز گردانند. امیدوارم یک تلنگری در فدراسیون‌نشینان ایجاد شود تا این چنین با ورزشکاران رفتار نکنند». وی در مورد اینکه آیا پاداشی که فدراسیون دوومیدانی بابت مدال طلای بازی‌های آسیایی به او پرداخت کرد، راضی‌کننده بوده است یا خیر؟ هم گفت: «کشتی‌گیران و وزنه‌بردارانی که در بازی‌های آسیایی صاحب مدال طلا شدند از طرف فدراسیون‌شان به آنها ۱۲۰ و ۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت اما در کمال تعجب تنها رقم ناچیز
20 میلیون به ما پاداش داده شد! شاید بضاعت فدراسیون همین بوده که تصمیم گرفته چنین پاداشی را به ما بدهند.» وی در مورد اینکه آیا فدراسیون مشکلی بابت غیبتش در رقابت‌های جام فجر ندارد، گفت: «همانطور که تمام اعضای سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی می‌دانند تمام هدف من کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا دوحه قطر و به‌دست‌آوردن سهمیه المپیک توکیو است». 

 رونالدو به 950 بازی رسید
کریستیانو رونالدو- ابرستاره پرتغالی یوونتوس- با حضور در بازی یکشنبه‌شب مقابل ناپولی که به برتری 2 بر یک بینکونری انجامید، تعداد بازی‌های باشگاهی و ملی خود را به عدد950 رساند. کریس در این دیدارها موفق به زدن 679گل و دادن 225پاس گل شده است. در این آمار، بیشترین بازی (438) و بیشترین گل زده (450) به حضور در رئال‌مادرید اختصاص دارد. رونالدو تاکنون 35بار با پیراهن یوونتوس به میدان رفته و 21گل هم به‌ثمر رسانده است.

  آرسنال، کاراسکو را می‌خواهد
آرسنالی‌ها علاقه‌مند هستند تا در تابستان، یانیک کاراسکو- ستاره بلژیکی دالیان ییفانگ چین- را به‌خدمت بگیرند. دیلی‌اکسپرس نوشت که به‌دنبال ناکامی در انتقال قرضی این بازیکن در ژانویه، توپچی‌ها اکنون گزینه خرید کاراسکو در تابستان را روی میز گذاشته‌اند. اینتر و میلان نیز سخت به‌دنبال خرید این بازیکن هستند. کاراسکو که در سال، 11میلیون یورو دستمزد می‌گیرد، پیش‌تر اعلام کرده بود که دوست دارد به فوتبال اروپا برگردد.

  صفر - صفر شماره 34
اورتون و لیورپول، یکشنبه‌شب داربی مرسی‌ساید را با نتیجه بدون گل به پایان بردند تا رکوردی جالب را برپا کنند. این سی‌وچهارمین داربی مرسی‌ساید بدون گل در رقابت‌های لیگ بود؛ دیداری که در گودیسون‌پارک برگزار و منجر به صدرنشینی منچسترسیتی در لیگ برتر شد. تاکنون هیچ دو تیمی در بازی‌های رو در روی‌شان در لیگ انگلستان این تعداد مساوی بدون گل را تجربه نکرده‌اند.

  یونایتد و لیورپول در پی ایسکو
منچستریونایتد و لیورپول خرید ایسکو از رئال‌مادرید را در دستور کار خود قرار داده‌اند. توتو اسپرت نوشت، ستاره اسپانیایی رئال‌مادرید که دیگر جایی در ترکیب آنها ندارد، فصل آینده را در تیمی دیگر خواهد بود و تیم‌های بزرگ بسیاری، او را درنظر گرفته‌اند. ایسکو تنها 16بار در لالیگای این فصل به‌میدان رفته و فقط یک گل به ثمر رسانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید