• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49894
+
-

حریف نوظهور برای استقلال

آبی‌ها طی 18تقابل با تیم‌های قطری هرگز با الدحیل بازی نکرده‌اند

جدال امشب استقلال و الدحیل نخستین رویارویی آبی‌پوشان با این تیم قطری است. الدحیل پیش از این با نام لخویا در فوتبال آسیا فعالیت داشت و 2سال است که به الدحیل تغییر نام داده است. این تیم طی این سال‌ها با هر دو نامش بارها مقابل پرسپولیس قرار گرفته اما هرگز با استقلال رودررو نشده است. استقلال اگرچه نخستین‌بار است به پست الدحیل می‌خورد اما با سایر تیم‌های قطری دوئل‌های زیادی در لیگ قهرمانان آسیا داشته است. از جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان با شکل و شمایل ابتدایی‌اش که بگذریم، از زمانی که لیگ قهرمانان با شکل و شمایل جدید و امروزی‌اش برگزار می‌شود- یعنی از سال2002- آبی‌ها 18بار با باشگاه‌های قطری مصاف داشته‌اند و بازی امشب نوزدهمین بازی آنهاست.

 الریان؛ حریف همیشگی
تکراری‌ترین تیم قطری که استقلال بیشترین بازی را مقابل آنها انجام داده، تیم الریان است. از سال2002 و طی 17سالی که لیگ قهرمانان آسیا با قوانین جدیدش برگزار می‌شود، استقلال 8بار به مصاف الریان رفته و بیشتر از نصف این بازی‌ها را برده است. استقلال 4بار در تهران میزبان الریان بوده که هر 4بازی را برده است. طی 4بازی در قطر نیز یک برد، 2تساوی و یک باخت نصیب استقلال شده است. 17گل برای استقلال و 7گل برای الریان سهم این دو تیم در مصاف‌های رو در رو است. استقلال 2بار با نتیجه 3بر صفر الریان را برده که بهترین نتایج این تیم مقابل قطری‌ها محسوب می‌شود. تنها شکست استقلال هم با نتیجه یک بر صفر در قطر رخ داده است.

  السد؛ سخت‌ترین حریف
استقلال طی رویارویی با قطری‌ها سخت‌ترین چالش را با السد داشته و بیشترین امتیازات را مقابل این تیم از دست داده است. آبی‌ها طی 6 بازی با السد قطر فقط یک‌بار موفق به پیروزی شده‌اند. دقیقا 16سال قبل و در نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا، استقلال در گروهC با الهلال عربستان، السد قطر و العین امارات همگروه بود که بازی‌ها به شکل مجتمع در امارات برگزار شد. تیم‌ها فقط یک‌بار با هم روبه‌رو می‌شدند و استقلال طی 3 بازی به یک برد و 2 باخت رسید. آبی‌ها به الهلال و العین باختند و تنها برد آنها با نتیجه 2-1مقابل السد بود که 2گل استقلال را علی سامره و رسول خطیبی زدند. استقلال با کسب مقام سوم گروه از صعود به مراحل بعدی بازماند اما پیروزی‌اش مقابل السد به‌عنوان آخرین برد آبی‌ها مقابل این تیم به یادگار ماند. پس از آن و در 5 رویارویی بعدی 4 تساوی و یک برد برای السد حاصل کار بود که برد السد در همین امسال و در مرحله یک‌چهارم نهایی رخ داد. السد در تهران با نتیجه 3 بر یک شکست تلخی را به استقلال تحمیل کرد که آخرین باخت آسیایی آبی‌ها هم هست.

  الغرافه، ام‌صلال
سوای 8 بازی با الریان و 6 بازی با السد، استقلال با هر یک از دو تیم الغرافه و ام‌صلال هم 2 بازی داشته که بازی با الغرافه برای آبی‌ها خوش‌یمن‌تر بوده است. یک برد 3 بر صفر برای استقلال و یک تساوی 1-1حاصل بازی‌ با الغرافه بوده اما نتیجه مصاف با ام‌صلال برای استقلال یک مساوی خانگی و باخت یک بر صفر در قطر بوده است. در مجموع استقلال طی 18تقابل با باشگاه‌های قطری از سال2002 تا‌کنون 7 برد، 8 تساوی و 3 باخت به‌دست آورده، 30 گل زده و 19بار هم گل خورده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید