• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49890
+
-

جادوی تیام را به یاد آر!

استقلال امروز درشرایطی به مصاف الدحیل می‌رود که با درخشش خارجی‌های جدیدش هواداران را امیدوار کرده است

جادوی تیام را به یاد آر!

دوری چند‌ماهه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، امروز رسما به پایان خواهد رسید. شفر و تیمش پس از چند نتیجه درخشان در لیگ برتر، حالا برای یک شب سخت در زمین الدحیل قطر آماده می‌شوند. وینفرد شفر در 10تجربه آسیایی روی نیمکت استقلال، 4 بار برنده بوده و نمایش تیم او در فصل گذشته این رقابت‌ها، تحسین‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. آبی‌ها فصل گذشته در گروه مرگ قرار گرفتند اما جام را با تساوی در زمین الریان قطر آغاز کردند. این مسابقه تا آخرین ثانیه‌ها به سود حریف استقلال دنبال می‌شد اما استقلال با یک گل دیرهنگام، به بازی برگشت و یک امتیاز حساس را تصاحب کرد. آنها در ادامه الهلال را شکست دادند و با 2نمایش بی‌نقص در برابر العین، به 2 تساوی دست پیدا کردند. کنار زدن الریان و دبل‌کردن السد، استقلال را به مرحله بعدی رساند؛ مرحله‌ای که آنها را روبه‌روی ذوب‌آهن قرار داد. پس از شکست در دیدار رفت، تیم شفر با جادوی مامه‌تیام و هت‌تریک فراموش‌نشدنی او به جمع 8تیم برتر آسیا رسید. همه‌‌چیز برای انجام یک کار بزرگ در تهران مهیا بود اما ستاره‌های السد در آزادی فرصت نفس‌کشیدن به استقلال ندادند. با وجود این مسابقه برگشت با برتری آبی‌ها شروع شد و اگر اخراج روزبه چشمی اتفاق نیفتاده بود، صعود به نیمه‌نهایی در دسترس به‌نظر می‌رسید. تنها 2شکست در 10 حضور در لیگ قهرمانان آسیا با استقلال، نشان از انگیزه‌های بزرگ آسیایی شفر دارد؛ مردی که امشب به هیچ قیمتی، قصد ندارد ورزشگاه اختصاصی الدحیل را بدون امتیاز ترک کند.
7پیروزی در 8مسابقه اخیر لیگ برتر، استقلال را در فرم فوق‌العاده‌ای قرار داده است. آنها در نیم‌فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و حالا در فاصله 4امتیازی با صدر جدول، یکی از مدعیان جدی قهرمانی به شمار می‌روند. برگ برنده استقلال در دیدارهای گذشته، ستاره‌های خارجی این تیم بوده‌اند. پاتوسی طراوت بسیار بیشتری به تیم شفر بخشیده و منشا و ایسما نیز در نقش مهره‌های گلزن، شروع خوبی در استقلال داشته‌اند. استقلال در 4دیدار گذشته‌اش در زمین تیم‌های قطری، برنده نشده اما شاید یک تساوی نیز نتیجه بدی برای مسابقه امشب تلقی نشود. مشکل مالیاتی رحمتی برای ترک ایران و سفر به قطر، یکی از نگرانی‌های بزرگ آبی‌ها در روزهای گذشته بوده اما این سنگربان نیز بالاخره خودش را به قطر رسانده تا پا‌به‌پای هم‌تیمی‌ها برای این جدال بزرگ آماده شود. استقلال در این فصل به لحاظ دفاعی عملکرد کم‌نظیری داشته و برای زنده‌ماندن در گروه مرگ، باید این کیفیت را در آسیا نیز به نمایش بگذارد. خط دفاع استقلال، امشب در برابر خط حمله الدحیل محک خواهد خورد. تیم قطری در 18مسابقه گذشته لیگ ستارگان، 44گل به ثمر رسانده و حالا درست مثل استقلال، 4امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارد. شباهت دیگر استقلال و الدحیل، در اختیار داشتن بهترین خطوط دفاعی در لیگ است. استقلال در ایران و الدحیل در قطر، بهترین آمار دفاعی فصل را به جا گذاشته‌اند. مهدی بن‌عطیه، سرشناس‌ترین خرید جدید الدحیل به شمار می‌رود؛ بازیکنی که از یوونتوس به این باشگاه ملحق شده است. شویا ناکاجیما، محمد مونتاری، کریم بودیاف، ادمیلسون جونیور و یوسف العربی، دیگر نفرات کلیدی الدحیل برای این مسابقه به شمار می‌روند. آنها برای بازی رفت، تنها المعز علی آقای گل رقابت‌های جام‌ملت‌ها را در اختیار نخواهند داشت. استقلال نیز غایبان سرشناسی در این نبرد دارد. روزبه چشمی به‌دلیل محرومیت این جدال را از دست داده و علی کریمی، طارق همام و ‌اللهیار صیادمنش نیز همچنان در مصدومیت به‌سرمی‌برند.

دستیار سابق ژوزه مورینیو امروز به‌عنوان سرمربی الدحیل، روبه‌روی استقلال قرار خواهد گرفت. روی فاریا با یک تیم پرستاره، برای نتیجه‌گرفتن در آسیا آماده می‌شود. الدحیل در 2 فصل گذشته لیگ قهرمانان، به‌دست پرسپولیس از جام کنار رفته و حالا دست به هر کاری می‌زند تا تورنمنت را با شکست دادن یک تیم ایرانی آغاز کند. استقلال تا امروز 2بار قهرمان آسیا شده اما تیم قطری هرگز طعم حضور در نیمه‌نهایی این تورنمنت را نچشیده است. قطری‌ها بعد از قهرمانی در جام‌ملت‌ها، این فصل از لیگ قهرمانان را با غرور خاصی شروع می‌کنند اما شاید استقلال خیلی زود، غرور الدحیل را به مرز نابودی بکشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :