• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49712
+
-

معاون اول رئیس‌جمهور پس از نشست با شهرداران مجمع کلانشهرها، دستور داد:

حل مشکل حقوق و دستمزد و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری‌ها


معاون اول رئیس‌جمهور پس از نشست با مجمع شهرداران کلانشهرها، طی نامه‌ای صورتجلسه نشست را به وزارتخانه‌ها، سازمان‌های ذیربط و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

به گزارش همشهری، کمال مرادی، دبیرکل مجمع شهرداران درباره این خبر گفت: طی جلسه شهرداران کلانشهرها به ریاست پیروز حناچی، شهردار تهران و رئیس این مجمع، با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای کشور و راه و شهرسازی، رئیس امور مالیاتی کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و معاونان بانک مرکزی و همچنین مکاتبات و پیگیری این مجمع، دولت با بخش عمده‌ای از درخواست‌های شهرداران کلانشهرها موافقت کرد. مرادی مشکل حقوق و مزایا و همچنین وضعیت استخدامی کارکنان را از مشکلات پیش روی شهرداری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا مقرر شد سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور نسبت به رفع موانع تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی شهرداری‌ها و اصلاح آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها اقدام و گزارش اقدامات مربوط را حداکثر ظرف یک ‌ماه به دفتر هیأت دولت ارائه کند.

وی تأمین اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها را ازجمله چالش‌های مطرح شده عنوان کرد و افزود: با توجه به بازگشت 32 هزار میلیارد ریال عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از حساب هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری و ضرورت رفع مشکلات متعدد مالی شهرداری‌ها ازجمله عدم‌پرداخت حقوق معوقه کارمندان و کارگران، براساس دستور معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت 15هزار میلیارد ریال از مبلغ فوق حداکثر تا نیمه اسفند‌ماه برای کمک به پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام کند. جهانگیری همچنین وزارت کشور را موظف کرد ظرف یک هفته نسبت به ارسال پیشنهاد افزایش فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری تهران و سایر شهرداری‌های کشور به هیأت دولت اقدام کند تا با اولویت در سیر مراحل تصویب در هیأت دولت قرار گیرد.

مرادی تامین قیر مورد نیاز به‌منظور بهسازی و مرمت آسفالت معابر شهری را ازجمله کمبودهای شهرداری‌ها عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی درخصوص تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های کلانشهرها مساعدت لازم را به‌عمل آورند و نتیجه اقدامات را ظرف 2هفته به دفتر هیأت دولت ارائه کنند. مرادی خاطرنشان کرد: جهانگیری همچنین فراهم کردن امکان مدیریت یکپارچه محدوده و حریم شهرها از سوی شهرداری‌ها و اجتناب از اتخاذ تصمیمات ناهماهنگ از سوی دهیاران، بخشداران و فرمانداران در حرایم مربوطه را به وزارتخانه راه و شهرسازی ابلاغ کرد تا این موضوع با اولویت در کمیسیون خاص کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

   دستور معاون اول
بر اساس دستور اسحاق جهانگیری 15هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه 97 برای توسعه قطار شهری، نوسازی و تامین اتوبوس و خودروهای عمومی اختصاص یافت. معاون اول رئیس‌جمهور مقرر کرد تا فرایند استفاده از اوراق مشارکت و فاینانس و صندوق توسعه ملی و تضمین‌های بانکی داخلی و خارجی توسط دولت به‌گونه‌ای طراحی شود که امکان استفاده از منابع فوق برای شهرداری‌ها به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی تسهیل شود. جهانگیری همچنین از شهرداران کلانشهرها خواست تا با مشورت صاحب‌نظران و متخصصان مدیریت شهری و تنظیم پیشنهادهای اجرایی نوآورانه با رعایت قوانین و مقررات مربوط و صلاحیت‌های قانونی هیأت وزیران به‌منظور رفع مشکلات موجود و ارتقای وضعیت اداره شهرها اقدام کرده تا از طریق وزارت کشور و در کمیسیون خاص تهران و سایر کلانشهرها مورد رسیدگی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید