• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49672
+
-

مصاف ذوب‌آهن با غریبه آشنا

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی امشب با دیدار ذوب‌آهن و الزورا آغاز می‌شود. ذوب‌آهن با پیروزی در بازی‌های پلی‌آف، آخرین باشگاه ایرانی بود که به مرحله گروهی رسید و حالا نخستین تیم ایرانی است که بازی‌هایش را در این مرحله آغاز می‌کند. حریف این تیم الزورای عراق است که احتمالا ضعیف‌ترین تیم حاضر در این گروه خواهد بود.
  حریف پرسپولیس؛ 24سال بعد
با توجه به قوانین جدید لیگ قهرمانان آسیا و از زمانی که مرحله پلی‌آف به این رقابت‌ها اضافه شد، باشگاه‌های عراقی به ندرت توانسته‌اند مجوز حضور در مرحله گروهی را به‌دست بیاورند. تیم الزورا بعد از 24سال توانسته پا به مرحله گروهی این مسابقات بگذارد و در جمع باشگاه‌های حوزه خلیج‌فارس تیم غریبه‌ای محسوب می‌شود. الزورا 2دهه قبل در این لیگ حضور داشت و در مصاف با پرسپولیس از ایران با 4گل مغلوب شد. این تیم که دقیقا نیم قرن از تاسیس آن گذشته سال گذشته قهرمان لیگ عراق شد اما هم‌اکنون در رتبه چهارم باشگاه‌های عراق قرار دارد.
  ناکام در ایران، گلزن در آسیا
ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا چهره‌ای متفاوت از ذوب‌آهن حاضر در لیگ برتر ایران دارد. سبزپوشان در لیگ‌برتر بدشانس و ناکام بوده‌اند و 5بازی متوالی است که در حسرت گلزنی به رقبا مانده‌اند. اما در لیگ قهرمانان پیروزی 3بر 2آنها در زمین الغرافه یک برد سخت و باارزش محسوب می‌شود. ذوب‌آهن از زمان آمدن منصوریان فقط 5گل زده که 4گل در همین 2بازی پلی‌آف از لیگ قهرمانان زده شده و فقط یک گل سهم لیگ برتر بوده است. مهاجمان ذوب‌آهن طی 7بازی در لیگ برتر فقط یک گل زده‌اند و طی 2بازی در لیگ قهرمانان 4گل! منصوریان امیدوار است این روند در بازی امشب مقابل الزورا هم ادامه داشته باشد و مهاجمان تیمش با دست خالی زمین را ترک نکنند.
  فولادشهر، شهر آسیایی
تیم الزورا در زمین ذوب‌آهن احتمالا از حمایت هواداران عراقی خود هم برخوردار خواهد بود. چنان که گفته می‌شود عراقی‌های زیادی در اصفهان سکونت دارند و حتما برای حمایت از تیم کشورشان به ورزشگاه فولادشهر خواهند آمد. ورزشگاهی که طی سال‌های اخیر میزبان بازی‌های زیادی در لیگ قهرمانان بوده و سپاهان و ذوب‌آهن حتی بالاترین مراحل لیگ قهرمانان را هم در این ورزشگاه برگزار کرده‌اند. ذوب‌آهن هم‌اکنون طبعا از قدرت سال‌هایی که به فینال لیگ قهرمانان رسید بی‌بهره است اما با توجه به سابقه آسیایی‌اش و کیفیتی که در بازی‌های پلی‌آف همین فصل نشان داده می‌تواند نماینده شایسته و موفقی در گروهA این رقابت‌ها باشد. این بازی از ساعت19امشب با قضاوت فو مینگ - داور باتجربه چینی- در ورزشگاه فولادشهر آغاز می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید