• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49605
+
-

استخدام 2 زن برای سرقت میلیاردی از خانه‌ها

استخدام 2 زن برای سرقت میلیاردی از خانه‌ها


اعضای باند سرقت از خانه‌های پایتخت با استخدام 2زن نقشه‌های میلیاردی‌شان را عملی می‌کردند. آنها که به سرقت از 50خانه اعتراف کرده‌اند تنها در جریان سرقت از 2خانه یک میلیارد و 500میلیون تومان اموال باارزش دزدیدند. به‌گزارش همشهری، راز سرقت‌های سریالی این باند مدتی قبل با شکایت یکی از مالباخته‌ها فاش شد. این مرد مالک خانه‌ای در شمال پایتخت بود و می‌گفت که دزدان با تخریب در ورودی ساختمان وارد خانه‌اش شده و علاوه بر اموال باارزش، گاوصندوق او را هم دزدیده‌اند. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد که سارقان 5مرد بوده‌اند که هنگام سرقت صورت‌شان را با پارچه پوشانده و وارد خانه مالباخته شده بودند.

آنها پس از سرقت اموال باارزش، گاوصندوق را داخل یک پتو گذاشته و با کمک هم، آن را به یک خودروی دنا منتقل کرده و برده بودند. از سوی دیگر معلوم شد که دزدان برای این سرقت از 2زن نیز استفاده کرده بودند. 2زن جوان پیش از سرقت چندبار زنگ خانه مالباخته را زده و وقتی مطمئن شده بودند کسی در خانه نیست، مقدمات سرقت را برای اعضای اصلی باند فراهم کرده بودند. درحالی‌که تحقیقات برای یافتن ردی از سارقان آغاز شده بود خبر رسید که با همین شگرد از خانه‌ای دیگر نیز در همان محدوده سرقت شده است.

این بار دزدان پس از ورود به خانه وقتی سرایدار ساختمان را مقابل خود دیده بودند، با چاقو او را تهدید کرده و سپس نقشه سرقت را عملی کرده بودند. ماموران که مشخصات خودروی سارقان را در اختیار داشتند، گشتزنی در خیابان‌های شمالی تهران را در دستور کار قرار دادند تا اینکه شامگاه هشتم اسفند ماه، این خودرو را در شهرک لاله شناسایی کردند. 2مرد و یک زن سرنشینان خودرو بودند و مأموران آنها را زیرنظر گرفتند تا اینکه دقایقی بعد متوجه شدند خودرو مقابل خانه‌ای توقف کرد.

زن جوان از ماشین پیاده شد و شروع به فشار دادن زنگ واحدهای ساختمان کرد و مأموران مطمئن شدند که آنها قصد شناسایی خانه‌ای را برای انجام سرقت دارند. به این ترتیب وارد عمل شدند و زن جوان را به همراه 2مردی که داخل ماشین بودند دستگیر کردند. سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتری یکم تهران با بیان این خبر گفت: متهمان به کلانتری قائم منتقل شدند و با شناسایی مخفیگاه‌شان، مقدار زیادی اموال مسروقه در آنجا کشف شد. آنها همچنین اعتراف کردند که با این شگرد به 50خانه در شمال شرق تهران دستبرد زده‌اند که ارزش اموال سرقت شده از 2خانه پایانی، یک میلیارد و 500میلیون تومان بوده است. به گفته وی، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری بقیه اعضای باند ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید