• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49316
+
-

خبرهای خوش و ناخوش


هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که  منشأ آنها اتفاق‌ها و آد‌م‌هایی هستند که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند‌ روی حال ما تاثیر بگذارند‌. د‌ر این صفحه، از اخبار آد‌م‌هایی که خاطرمان را مکد‌ر می‌کنند‌ می‌گذریم و نگاه‌مان به آنهایی است که  یا حال خوش می‌پراکنند‌ یا با حال خوب خود‌شان ما را خوشحال می‌کنند‌.



مهر تأیید توان‌یابان شرط افتتاح یک میدان


بین همه اخبار و شعارهایی که از مسئولان، معمولا درباره مناسب‌سازی‌ فضای شهری برای تردد توان‌یابان شنیده و دیده‌ایم، این بار خبر خوبی از مشهد به گوش رسیده که حالمان را خوب کرده است؛ اتفاقی که شهردار مشهد در توجه به توان‌یابان آن را رقم زده است. محمدرضا کلائی - شهردار شهر مشهد- خواسته قبل از افتتاح میدان راه‌آهن این شهر افراد توان‌یاب‌ از این میدان بازدید کنند و همه جوانب را بسنجند تا ببینند آیا این میدان برای رفت‌وآمد آنها مناسب است یا نه. کلائی افتتاح این میدان را مشروط به تأیید توان‌یابان کرده بود. برای همین هم در روزهای گذشته تعدادی از توان‌یابان با حضور در این میدان به‌صورت مستقیم امکانات و نحوه تردد را مورد آزمون قرار دادند.



  جایزه اسکار در دستان یک بانوی ایرانی


رایکا زهتابچی بانوی ایرانی- آمریکایی برای ساخت فیلمی مستند نامش در فهرست برندگان اسکار 2019 قرار گرفت و این جایزه را از آن خود کرد. زهتابچی که فیلمسازی ایرانی- آمریکایی است این فیلم را درباره مسائل اجتماعی مرتبط با مسائل بهداشتی زنان هند ساخته است. این کارگردان 25 ساله برای ساخت این فیلم 2 بار در سال2017 به کشور هند سفر کرده و این در حالی بود که تنها یک سال از فارغ التحصیل شدن وی از دانشکده هنرهای سینمایی جنوب کالیفرنیا گذشته بود. در سخنرانی خود گفت: نمی‌توانم باور کنم که فیلمی درباره مسائل بهداشتی زنان، برنده اسکار شده است. او درباره هدف ساخت این فیلم گفته که لازم است مشکلات و محرومیت‌های زنان در سراسر جهان پررنگ شود.



پزشکان ملزم به استفاده دستگاه‌‌ کارت‌خوان ‌شدند


از ابتدای سال آینده تمامی پزشکان برای دریافت حق ویزیت و دیگر خدمات درمانی که در مطب به بیماران ارائه می‌دهند، باید از دستگاه کارتخوان استفاده کنند. براساس بند الحاقی یک تبصره ۶ لایحه بودجه، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند. همچنین تمام مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند ۱۰درصد از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان را که به موجب دریافت وجه صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها یا نقدا از طرف بیمار پرداخت می‌شود، به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوط تا پایان ‌ماه بعد از صدور صورتحساب به‌ حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریزکنند.



قدردانی گردشگر آلمانی از تاکسیرانی قزوین برای امانتداری


یک گردشگر آلمانی به‌ خاطر بازگرداندن کوله‌پشتی جامانده‌اش در یک تاکسی، برای سازمان تاکسیرانی قزوین یک هدیه فرهنگی، عکس و پیام یادبود ارسال کرد. شهریور‌ماه امسال کوله‌پشتی گردشگر‌آلمانی که حاوی لپ‌تاپ، گوشی تلفن همراه، گذرنامه و اشیا و مدارک مهم این گردشگر بود، در صندوق عقب یک تاکسی جا ماند که این کیف در سریع‌ترین زمان ممکن به صاحب آن بازگردانده شد. پس از گذشت 5ماه، گردشگر آلمانی که با خاطره خوبی قزوین را به مقصد کشور خود ترک کرده بود، با فرستادن عکس، هدیه‌ای فرهنگی و پیام یادبود، بار دیگر از سازمان تاکسیرانی و تاکسیران امانتدار تشکر کرد.
در نامه این گردشگر که از طریق پست به سازمان تاکسیرانی ارسال شده، چنین آمده است: بانوان و آقایان عزیز سازمان تاکسیرانی قزوین! تقریبا بیشتر از 3‌ماه پیش، من کوله‌پشتی خودم را در یکی از تاکسی‌های شما جا گذاشتم. در ابتدا خیلی غمگین و ناامید شدم، چون همه پول و مدارک و وسایلم داخل آن بود، ولی با کمک دوستانم و کارکنان تاکسیرانی قزوین بالاخره کوله من پیدا شد. واقعا از شما سپاسگزارم برای کمکی که انجام دادید. این کمک شما برای همیشه در ذهن من باقی خواهد ماند. حقیقتاً شما بهترین هستید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید