• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49279
+
-

مربی مرد فقط برای تمرین

مربی مرد فقط برای تمرین

تیم ملی برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک 2020هفته آینده دو بازی تدارکاتی با بلاروس دارد اما چند روزی است که گفته می‌شود حسین عبدی، مدیر فنی این تیم استعفا کرده و سر تمرینات حاضر نمی‌شود. عبدی که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد، از 22مهر به‌عنوان مدیر تیم‌ ملی زنان از فدراسیون فوتبال حکم گرفت. کسانی که با تیم‌های زنان سر و کار دارند، مدعی‌اند این حکم مشاور و مدیر، حکم ظاهری است و آنها نقش اصلی مربیگری در این تیم‌ها را به‌عهده دارند. به‌نظر می‌رسید در تیم فوتبال هم عبدی نفر اول کادر فنی باشد. مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای او بعد از بازی‌های مرحله اول هم تا حدودی این ادعا را تأیید می‌کند.
روز دوشنبه سایت ورزش سه خبر داد عبدی از تیم ملی زنان جدا شده است. این سایت از قول لیلا صوفی‌زاده، نایب‌رئیس فدراسیون در امور زنان نوشت که وزارت ورزش به حسین عبدی مجوز نداده روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ورزش سه در تکمیل این خبر تأکید کرده بود که عبدی روزهای اخیر در تمرینات تیم ملی و تیم جوانان غایب بوده و به این موضوع معترض است. صوفی‌زاده در گفت‌وگو با همشهری همه این اخبار را تکذیب کرد: «نه چنین چیزی نیست و من اصلا درباره این موضوع هیچ گفت‌وگویی با هیچ جایی نداشته‌ام.» صوفی‌زاده مدعی است که عبدی مشکلی ندارد و حتی سه‌شنبه هم در تمرینات تیم حاضر بوده: «آقای عبدی هیچ مشکلی ندارد و مثل قبل در تمرینات تیم شرکت دارد.» او از رسانه‌ها هم ایراد می‌گیرد: «چرا این‌همه موفقیت تیم را رها کرده‌اید و این موضوع را اینقدر بزرگ می‌کنید؟»
سؤال این است که وزارت ورزش به حضور مربی مرد در تیم زنان ایراد گرفته است و آیا عبدی روز شنبه در ورزشگاه آرارات تهران و در بازی با بلاروس می‌تواند روی نیمکت تیم ایران بنشیند؟ صوفی‌زاده به این سؤال جواب روشنی نمی‌دهد: «عبدی هم مثل افراد دیگر است و یک وظیفه فنی دارد. فارغ از جنسیت، با صلاحدید و ارزیابی اعضای کادر فنی، نفراتی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی انتخاب می‌شوند. یک نفر از این افراد می‌تواند عبدی باشد. در انتخاب این افراد هم قوانین را درنظر می‌گیریم.»‌
تماس‌های دیروز همشهری با عبدی بی‌جواب ماند و حتی گوشی همراه او از دسترس خارج شد. روز شنبه در بازی اول تیم ملی مشخص می‌شود دستورالعملی که حضور مربیان مرد در تیم‌های زنان را ممنوع کرده بود، پابرجاست یا به گفته صوفی‌زاده، در تصمیمات فنی، نگاه جنسیتی جایگاهی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید