• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49274
+
-

هفته ‌ ال کلاسیکو مبارک!

هفته ‌ ال کلاسیکو مبارک!

یک ال‌کلاسیکوی دیگر؛ البته 2 ال‌کلاسیکوی دیگر! ساعت 23:30امشب بازی برگشت ال‌کلاسیکوی کوپا دل‌ری (بازی رفت در نوکمپ 1-1شد) و ساعت 23:15شنبه بازی برگشت ال‌کلاسیکوی لالیگا باز هم در برنابئو. خودمان را برای این دو لذت بزرگ آماده کنیم؛ مسابقه‌ای که ابدا صفر- صفر نمی‌شود.
 آخرین ال‌کلاسیکویی که با نتیجه صفر- صفربه پایان رسیده است به 12آوریل1987برمی‌گردد. پس از آن 44 ال‌کلاسیکو همیشه گل داشته است.
 این تنها جایی است که زور مسی به رئال نرسیده. او در 7رویارویی قبلی در جام حذفی حتی یک گل هم نزده و 2باخت در فینال، یک حذف در مراحل پایین‌تر و یک صعود را تجربه کرده است.
 با این‌حال در برنابئو آماری عالی دارد؛ 19بازی، 10 برد، 3تساوی، 6باخت و 15گل زده. در مقابل سویا پنجاهمین هت‌تریک خود را ثبت کرد؛ یکی کمتر از کریستیانو رونالدو. او با 650گل زده در عمرش به‌دنبال دهمین لالیگا و ششمین پیچیچی است که جایزه بهترین گلزن فصل است.
 این صدمین حضور والورده روی نیمکت بارسلوناست؛او 99بازی، 67برد، 23تساوی و 9باخت در بازی‌های قبلی به‌عنوان سرمربی این تیم به‌دست آورد.
 از نظر آمار رویارویی‌ها دو تیم تاکنون 273بار با هم تقابل داشته‌اند که 34تای‌آن دوستانه یا غیررسمی بوده و در این بازی‌ها 113بار بارسا و 99بار رئال برنده بوده‌اند که بارسا 20برد خود را در بازی‌های غیررسمی به‌دست آورده. در بازی‌های رسمی آمار 95برد به 93برد به سود رئال است و 51تساوی.
 با اینکه کوپا دل‌ری تنها جایی است که افتخارات بارسلونا از رئال مادرید بیشتر است (30به 19)، در بازی‌های حذفی این جام آمار رئال از لحاظ صعود در بازی‌های رودررو کمی بهتر از حریف است.
  اما آمار کلی هم به سود بارساست با 14برد، 12باخت و 8تساوی. در لالیگا رئال 33به 25از بارسا بیشتر جام برده که 9جام بارسا در دوران مسی به‌دست آمده است. در جام یوفا هم که منسوخ شده، بارسا 4قهرمانی دارد و رئال هیچ.
 بلیت‌های ال‌کلاسیکو به‌طور کامل فروش رفته و قیمت آنها بین 75تا 265یورو بوده است.
 شانس برد رئال 17به 10و شانس برد بارسا 29به 20است و مساوی 13به 5تخمین زده شده.
 از زمانی که قانون گل زده در خانه حریف محاسبه می‌شود، در مجموع 153بار در جام حذفی اسپانیا در بازی رفت نتیجه 1-1شده که 110بار تیمی که بازی برگشت در خانه‌اش بوده صعود کرده؛ یعنی در 72درصد دفعات در شرایطی مشابه، تیمی که شرایطی شبیه رئال در ال‌کلاسیکوی کوپا را داشته صعود کرده است.
  بارسا در هر دو ال‌کلاسیکوی رفت و برگشت یک روز بیشتر از رئال استراحت داشت اما در ال‌کلاسیکوی لالیگا رئال یک روز بیشتر استراحت کرد که در غیاب مسی 1-5 در نوکمپ باخت. دلیل استراحت کمتر رئال نسبت به حریف تصمیم شبکه تلویزیونی تلفونیکاست که پخش بازی قبلی رئال را به‌عهده داشته است. این شبکه بهترین ساعت خود که یکشنبه ساعت 23:15بوده را برای این بازی در نظر گرفته بود و لالیگا نقشی در 28ساعت استراحت بیشتر بارسا نسبت به رئال برای ال‌کلاسیکو نداشت.
  رئال بعد از یک مقطع عالی که به تساوی در نوکمپ ختم شد، 3بازی ضعیف مقابل خیرونا، آژاکس و لوانته انجام داد که یکی را باخت و 2تای دیگر را با خوش‌شانسی برد. بارسا در 5بازی آخر خود پیش از برد 2-4در زمین سویا تنها یک برد در یک بازی ضعیف مقابل وایادولید داشت. اما ال‌کلاسیکو با هیچ خط‌کش و معیاری آنالیز نمی‌شود.
  در اردوی بارسا هنوز سیلسن که باید در جام حذفی دروازه‌بان فیکس می‌شد، مصدوم است. آرتور ملو هم همین وضعیت را دارد اما اومتیتی بعد از چندین‌ماه مصدومیت به ترکیب برگشته است. رئال مصدوم ندارد و ایسکو هم به این بازی رسیده اما همه می‌دانند سولاری به او بازی نمی‌دهد.
  ترکیب احتمالی رئال: ناواس، کارواخال، واران، راموس، رگیلون، کاسمیرو، مودریچ، کروس، واسکس (بیل)، وینیسیوس، بنزما.
 ترکیب احتمالی بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، اومتیتی، آلبا، بوسکتس، سرخی روبرتو (آلنیا)، راکیتیچ، مسی، دمبله، سوارس.
 آکادمی رئال 38نماینده در تیم‌های لالیگا دارد که 7 تایشان در خود این تیم بازی می‌کنند. بارسا 32نماینده دارد و اتلتیکو 21بازیکن.
  به‌نظر می‌رسد سولاری کمی خرافاتی باشد. لوکاس واسکس مهره شانس او بوده و تا پیش از باخت به خیرونا با حضور این بازیکن هیچ مسابقه‌ای را نباخته بود. حالا رگیلون مهره شانس اوست و در هر 9باری که این بازیکن در ترکیب حضور داشته رئال بازی‌اش را برده است. البته افت شدید مارسلو باعث شده هواداران بپذیرند که مدافع چپ تیم بازیکن دیگری باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید