• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اسفند 1397
کد مطلب : 49278
+
-

شکست دسته جمعی ستارگان بوکس ایران

شکست دسته جمعی ستارگان بوکس ایران

مسابقات بوکس جام مکران درحالی در شهر چابهار در جریان است که این مسابقات از همان  ابتدا با حواشی مختلفی همراه شده است. این مسابقات با رایزنی‌های فدراسیون توانست جواز پخش زنده تلویزیونی را کسب کند که این مسئله را می‌توان حرکت رو به جلوی فدراسیون حسین ثوری دانست. از دیگر اتفاقات جام مکران می‌توان به شکست ستاره بوکس ایران مقابل حریف سوری اشاره کرد البته احسان روزبهانی با همین یک شکست و یک مسابقه مدال برنز را گرفت.
  3 سال، 2 مسابقه، 2 شکست!
احسان روزبهانی بوکسور دسته 91کیلوگرم بدون هیچ فیلتری و شرکت در مسابقات انتخابی در جام مکران فیکس تیم ملی بوکس ایران شد. در این تورنمنت 6 بوکسور در دسته 91کیلوگرم وزن‌کشی کردند که روزبهانی پس از یک دور استراحت در مقابل حریف سوریه‌ای قرار گرفت و شکست خورد. او در طول 3 سال در 2مسابقه شرکت کرده است که اتفاقا در هر دو مسابقه هم شکست خورده است ولی با وجود تمام این شرایط،کماکان پایه ثابت تیم ملی بوکس ایران است. روزبهانی و اکبر احدی، سرمربی تیم ملی رابطه بسیار دوستانه‌ای با هم دارند و بسیاری همین مسئله را دلیل حضور روزبهانی در تیم ملی می‌دانند. اکبر احدی، سرمربی تیم ملی در مدت حضورش به‌عنوان سرمربی نتایج ضعیفی را کسب کرده است که ازجمله آن می‌توان به شکست سنگین بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره کرد. تیم ملی بوکس ایران در جاکارتا با 3بوکسور حاضر شده بود که هر 3بوکسور ایران دست خالی به ایران بازگشتند. پس از آن حسین ثوری، رئیس فدراسیون تصمیم گرفت یک مربی خارجی را در رده سنی پایه به کار گیرد که پس از مدتی مربی کوبایی(سالگادو) اعلام کرد قصد آمدن به ایران را ندارد. به این ترتیب ماجرای حضور مربی خارجی در ایران به تعویق افتاد تا باردیگر مربیان ایرانی هدایت مشت‌زنان ایرانی را برعهده بگیرند.
 شوک جام مکران
جام مکران خیلی از واقعیت‌ها را بار دیگر برای رئیس فدراسیون بوکس و اهالی این رشته نمایان کرد. شکست مشت‌زنان ایران در مقابل حریفان درجه چندمی زنگ خطری بود که در آستانه بازی‌های المپیک به صدا درآمد. بوکسورهای سوری و هندی به راحتی قهرمانان بنام بوکس ایران را در مقابل چشم مشتاقان این رشته شکست می‌دادند که نشان از حرکت رو به عقب یا درجا زدن بوکس ایران دارد. سیدشاهین موسوی، بوکسور ملی‌پوش وزن 75کیلوگرم که سابقه حضور در قهرمانی آسیا، بازی‌های کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، در تقابل با بوکسور اهل سوریه شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. همچنین در سنگین وزن ایمان رمضان‌پور، قهرمان 2دوره پیاپی رقابت‌های کشوری و دارنده مدال طلای جاده ابریشم باکو مقابل بوکسور هندی حرفی برای گفتن نداشت و شکست خورد. با توجه به شکست روزبهانی در مقابل حریف سوری باید گفت 3ستاره این روزهای بوکس ایران در مقابل حریفان سوری و هندی شکست خوردند که این مسئله نشان از شرایط بحرانی بوکس ایران دارد. شکست‌های پیاپی از حریفان دسته چندمی خبر از روزهای سخت حسین ثوری در فدراسیون بوکس دارد. ثوری برای رهایی از این شرایط باید خیلی زود فکری اساسی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید