• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 7 اسفند 1397
کد مطلب : 49144
+
-

روزانه 20 کهنه سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند

آمریکا
روزانه 20 کهنه سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند

سربازان آمریکایی شاید از جنگ عراق و افغانستان جان سالم به در ببرند اما اگر درگیر افسردگی‌ها و اختلالات روانی بعد از جنگ شوند ممکن است در نهایت جان خود را خودخواسته بگیرند.
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نسبت به بی‌توجهی به مشکلات روانی سربازان از جنگ برگشته آمریکایی و افزایش خودکشی در میان آنها هشدار داده است. براساس آمار منتشر شده از سوی اداره رسیدگی به امور کهنه‌سربازان آمریکایی روزانه 20مورد خودکشی موفق در میان کهنه‌سربازان آمریکایی اتفاق می‌افتد؛ آماری که مجموع موارد منجر به مرگ از طریق خودکشی در میان نظامیان آمریکایی را به حدود 7هزار مورد در سال2018 رسانده است. براساس همین آمار، تعداد خودکشی در میان سربازان آمریکایی از جنگ برگشته، در سال2016 حدود 6هزار مورد بوده است.
واشنگتن‌پست در گزارش خود اما به موضوع جدیدی می‌پردازد و آن آغاز روندی تازه در میان سربازانی است که قصد خودکشی دارند. براساس این گزارش، در سال2018، 19نفر از سربازان خود را در مراکز مراقبت‌های روانپزشکی کشته‌اند. اقدام این افراد از سوی خانواده‌ها و دوستان آنها، اقدامی اعتراضی به نحوه رسیدگی به مشکلات روحی و روانی سربازان اعلام شده است. در برخی موارد خود این افراد حتی اذعان کرده‌اند که در اعتراض به وضعیت موجود در مراکز درمانی دست به‌خودکشی می‌زنند. به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، جاستین میلر 33ساله که جزو نیروهای اعزامی به عراق بوده، چندی پیش در پارکینگ مرکز مراقبت‌های روانی کهنه‌ سربازان شهر مینیاپولیس در شمال آمریکا دست به ‌خودکشی زده است. او پیش از خودکشی با مراجعه به این مرکز به پزشکان خبر داده بود که دچار افسردگی شده و به فکر خودکشی افتاده است. متخصصان این مرکز اما وضعیت او را حاد تشخیص نداده و از او خواسته بودند به خانه برود. 4روز بعد او در پارکینگ مرکز با اسلحه‌اش خودکشی کرد. 2 روز پس از خودکشی جاستین میلر، بسته حاوی قرص‌های ضدافسردگی که از سوی مرکز پست شده بود به‌دست خانواده‌اش می‌رسد. در موردی دیگر، حدود 3‌ماه پیش جسد جیم ترنر 55ساله، افسر نیروی دریایی آمریکا درحالی‌که یونیفرم‌ نظامی‌اش را به تن کرده و مدال‌هایش را به سینه آویخته بود در پارکینگ یکی دیگر از مراکز درمانی در شهر بی‌پاینز در جنوب شرق آمریکا پیدا شد. او روی تمامی مدارک پزشکی‌اش نشسته و به‌خودش شلیک کرده بود. نوشته‌ای در کنار جسد او پیدا شد با این شرح: «اگر 20مورد خودکشی روزانه در میان سربازان را مورد بررسی قرار دهید می‌بینید که در 90درصد موارد مشکل از رفتار اداره رسیدگی به امور کهنه‌سربازان آمریکایی است.»
واشنگتن‌پست نوشته است که احتمال مرگ سربازان آمریکایی بر اثر خودکشی، یک و نیم برابر بیشتر از افراد معمولی است.
به گفته کارشناسان، بالاترین آمار خودکشی‌ها مربوط به یک سال اول پس از بازگشت از جنگ است. همچنین خودکشی‌ در میان سربازان 18 تا 34ساله آمریکایی شایع‌تر از سنین بالاتر است. نسبت خودکشی‌ها در این سن 45نفر در هر 100هزار نفر اعلام شده است. این سربازان درواقع سربازانی هستند که در 2جنگ عراق و افغانستان خدمت کرده‌اند. 9میلیون نفر از کهنه‌سربازان آمریکایی یعنی حدود 62درصد از آنها برای خدمات درمانی خود به مراکز درمانی اداره رسیدگی به امور کهنه‌سربازان آمریکایی وابسته هستند. بوروکراسی پیچیده و کم‌توجهی به مشکلات روحی این سربازان موضوعی است که طی سال‌های اخیر مورد اعتراض بسیار قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید