• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48922
+
-

ویچنزو مونتلا تازه‌‌ترین نام برای نیمکت ایران

چه‌کسی جانشین کی‌روش می‌شود؟ در روزهایی که سرنوشت مدیران ارشد فدراسیون فوتبال درگیر مناقشه قانون بازنشسته‌هاست،  همچنان بزرگ‌ترین علامت سؤال اهالی فوتبال همین است. واقعا در شرایط بد اقتصادی کشور و تنگناهای ارزی می‌شود مربی بزرگی را راضی به حضور در ایران کرد؟ روز گذشته توتو اسپرت مدعی شد که فدراسیون فوتبال ایران به مونتلا یک قرارداد 5/3 ساله را پیشنهاد داده است. مونتلا یکی از مطرح‌ترین مربیان بدون شغل فعلی دنیاست و ممکن است باب مذاکره با او از سوی فدراسیون فوتبال گشوده شده باشد.در ‌ماه آوریل دوران عدم‌فعالیت وینچنزو مونتلا در عرصه مربیگری به یک سال خواهد رسید و وی بعد از جدایی از سویا تا این مقطع هدایت تیمی را برعهده نداشته است اما به‌نظر می‌رسد تیم ملی ایران قصد دارد با پیشنهادی سه‌سال و نیمی، مهاجم سابق رم و سرمربی پیشین فیورنتینا و میلان را به خدمت بگیرد.نشریه ایتالیایی توتو اسپرت مدعی شد بعد از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران و حذف آنها در دیدار مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا، مونتلا به گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران بدل شده و چالش سرمربیگری در آسیا ممکن است مرحله بعدی دوران مربیگری مونتلا باشد. آخرین تجارب مونتلا 2اخراج متوالی از تیم‌های میلان و سویا در 3سال اخیر بوده و وی می‌تواند با قبول این پیشنهاد، تا پایان جام‌جهانی 2022روی نیمکت تیم ملی ایران قرار گیرد.
مونتلا در ابتدای فصل قبل هدایت میلان پرستاره را برعهده داشت اما درنهایت با کسب نتایج ضعیف شغل خود را از دست داد و بلافاصله هدایت سویا را برعهده گرفت. بزرگ‌ترین دستاورد مونتلا در اسپانیا، حذف منچستریونایتد پرستاره تحت هدایت ژوزه مورینیو در لیگ قهرمانان بود و آنها با پیروزی در اولدترافورد موفق به صعود به جمع 8تیم برتر لیگ قهرمانان شدند.اوج دوران سرمربیگری مونتلا روزهای حضور او روی نیمکت فیورنتینا بود و حالا ستاره خط حمله جالوروسی در ابتدای هزاره میلادی که به‌خاطر شادی گل‌های منحصربه فردش به «هواپیمای تک‌نفره» مشهور بود، ممکن است جانشین کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران شود.
  واکنش تاج به‌احتمال سرمربیگری برانکو 
در عین حال رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته درباره گزینه جانشین کی‌روش گفت: «تلاش می‌کنیم یک مربی سرشناس و توانمند برای تیم ملی انتخاب کنیم اما تاکنون هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده و نمی‌توانیم از کسی اسم ببریم».مهدی تاج که در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان البرز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت درباره احتمال حضور برانکو در تیم ملی هم پاسخ شفافی نداد؛ «هیچ گزینه‌ای قطعی نشده و همه این مطالبی که مطرح می‌شود گمانه زنی است و قطعیت ندارد.» به‌نظر می‌رسد همه‌‌چیز بستگی به شانس توافق با گزینه‌های خارجی دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد شاید سرمربی پرسپولیس هم شانس حضور روی نیمکت تیم ملی را داشته باشد.همانطور که خود برانکو  هم روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره تیم ملی گفت:«3  ماه دیگر خیلی چیزها ممکن است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید