• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48918
+
-

رکورد قرن در مسابقه سال

رکورد قرن در مسابقه سال

آرش راهبر

دور پنجم مسابقات اتومبیلرانی درگ (شتاب) با ثبت 2 رکورد توفانی همراه بود و پایان خوشی داشت. پنجشنبه و جمعه گذشته در پیست اتودروم تهران در مجموعه آیلند، رقابت بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی برقرار بود و بیش از 70خودرو و راننده در 9 کلاس به رقابت پرداختند.
در این مسابقه که به مسابقه بزرگ سال مشهور است بزرگ‌ترین رکوردشکنی در مسابقه درگ به ثبت رسید تا فصل تازه‌ای در این رقابت‌ها آغاز شود. سامان خنجری - قهرمان کلاس آزاد و کاپیتان تیم ملی درگ ایران- موفق شد هم در روز تایم‌گیری و هم در روز مسابقه دو بار رکورد خود را ارتقا دهد و برای نخستین بار عدد تایم کلی روی تابلو زمان‌سنج به زیر 10ثانیه رسید. سامان خنجری که در راند چهارم درگ (400متر) به رکورد853/9 ثانیه دست یافته بود این بار در برابر رقبایی سخت‌تر توانست دو بار دیگر به خلق حد نصاب جدید دست بزند، بار اول 645/9 ثانیه و بار دوم 363/9 ثانیه! او در حالی به این رکورد دست یافت که خودروی داتسون 900اسب بخاری‌اش، بیش از 2جی (شتاب جاذبه زمین) بر او فشار وارد کرد؛ شتابی که می‌تواند حتی منجر به بیهوشی یک فرد عادی شود. ثبت این رکورد ملی، تماشاگران پرتعداد حاضر در پیست را هیجان‌زده کرد و از سوی دیگر سامان خنجری در کلاس 8سیلندر نیز با شورلت مونزای خود توانست رکورد جدیدی در این کلاس ثبت کند. با این دو مقام اولی، خنجری توانست قهرمان سال در کلاس 8سیلندر اتمسفریک و کلاس آزاد شود. او سال گذشته نیز به این افتخار دست یافته بود. کمیته درگ در پایان مسابقه پنجم سال دست به یک ابتکار جالب زد و مسابقه‌ای نمایشی بین سامان خنجری(اتومبیلران) و ساسان اکبری (قهرمان موتورسواری) ترتیب داد. درحالی‌که بسیاری تصور می‌کردند ساسان اکبری با هوندا 1000سی‌سی به سادگی در مسیر 400متری مسابقه بر خودروی داتسون سامان خنجری غلبه خواهد کرد، این قهرمان درگ ایران بود که توفان به‌پا کرد و موتورسیکلت بسیار سریع ساسان اکبری را بیش از 10متر در خط پایان جا گذاشت.
نوآوری و نظم در راند پنجم مسابقات درگ در فصل 1397باعث شد خاطره‌ای جذاب و فراموش نشدنی در این روز باشکوه برای علاقه‌مندان به موتور اسپرت ثبت شود؛ یک رکورد استثنایی در سال‌های پایانی قرن حاضر.

این خبر را به اشتراک بگذارید