• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48920
+
-

کریمی مالک استعفا داد!

کریمی مالک استعفا داد!

تیره‌روزی‌های سپیدرود در لیگ برتر همچنان ادامه دارد و آنها حالا جزو گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ دسته اول هستند. شکست برابر پدیده مشهد هم مشکلات و حاشیه‌های این تیم را بیشتر کرد و انتشار یک ویدئو از علی کریمی در حال خروج از ورزشگاه و جر و بحث او با برخی خبرنگاران در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت. وقتی یکی از خبرنگاران از کریمی درباره شایعه استعفایش می‌پرسد، او به هم می‌ریزد و صراحتا اعلام می‌کند که مالک باشگاه سپیدرود خودش است. از سوی دیگر ادامه این بحث به سمت نرفتن او به کنفرانس خبری ختم می‌شود که در نهایت یک درگیری لفظی میان کریمی و برخی خبرنگاران مشهدی رخ می‌دهد. این رفتار کریمی مورد انتقاد بسیاری از مخاطبان فوتبال در توییتر و اینستاگرام قرار گرفته و خیلی‌ها به سرمربی سپیدرود حمله کرده‌اند.
از رشت خبر می‌رسد که کریمی پس از شکست‌های متوالی این تیم در لیگ برتر به‌شدت از عملکرد بازیکنانش دلخور است و حتی پس از شکست مقابل پدیده، در رختکن ورزشگاه انتقادات شدیدی از بازیکنان سپیدرود کرد. کریمی که مالکیت باشگاه سپیدرود را نیز در اختیار دارد، پس از شکست تیمش در هفته نوزدهم، تمرینات را تا روز دوشنبه تعطیل کرده و فعلا به رشت بازنگشته است. بدقولی مسئولان استان گیلان در حمایت از باشگاه سپیدرود و عدم‌نتیجه‌گیری این تیم باعث شده کریمی تصمیم بگیرد مالکیت باشگاه پُرطرفدار شمالی را به شخص دیگری واگذار کند و حتی در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است. کریمی که در اوایل شهریورماه سال‌جاری مالکیت باشگاه سپیدرود را از محمد نوین خریداری کرد، در مدت زمان حضور در باشگاه سپیدرود حدود 40درصد از قرارداد بازیکنان این تیم را پرداخت و بسیاری از بدهی‌های فصل‌های گذشته این تیم را نیز تسویه کرده است.
آن چیز که بیش از هرچیز دیگری باعث ناراحتی کریمی شده، انتقادهایی است که از حیطه فنی خارج شده و اعتبار و آبروی او را نشانه رفته است. کریمی که در دوران بازیگری نیز چندان اهل گفت‌وگوی رسانه‌ای نبود و در تیترهای رسانه‌ای و خبرسازی‌ها حضور نداشت، حالا در وسط معرکه‌ای قرار گرفته که در یک سمت آن عده‌ای منتقد قرار دارند که برخی از آنها با تحریک مداوم، جبهه منفی علیه کریمی گشوده‌اند.
می‌گویند کریمی به‌طورکتبی در تماسی که با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان داشته گفته ترجیح می‌دهد برای حفظ سلامتی خود و برای وارد کردن شوک به تیم سپیدرود از این باشگاه جدا شود و مالکیت باشگاه را هم واگذار کند. در همین راستا مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان که پیش از این از علی کریمی خواسته بودند برای کمک به این تیم ورود کند با تصمیم علی کریمی موافق نیستند و حالا قضیه به استانداری کشیده شده و استاندار قرار است روز سه‌شنبه با علی کریمی جلسه داشته باشد.
قربانعلی الماسخاله، رئیس هیأت فوتبال استان گیلان هم با اشاره به بحث کنار رفتن کریمی به تسنیم می‌گوید: «تلاش می‌کنیم علی کریمی را قانع کنیم که تیم را همچنان در اختیار داشته باشد. حتی خانم بخشی (مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان) هم تلاش می‌کند علی کریمی در این تیم بماند، چون الان وقت واگذاری باشگاه نیست».
کریمی در دوران بازیگری طرفداران پُرشماری پیدا کرد، او در زمین بازی یک ستاره غیرقابل انکار بود ولی جادوگر حالا در دوران مربیگری روزهای سختی را تجربه می‌کند. مطمئنا سقوط سپیدرود با مربیگری کریمی، نقطه سیاهی در کارنامه او خواهد بود، نکته مهم دیگر اما این است که تیم او از لحاظ بازیکن قابلیت فنی بالایی ندارد. سپیدرود باید برای فرار از سقوط با تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، سایپا، نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت بجنگد؛ تیم‌هایی که پتانسیل فنی‌شان بالاتر از سپیدرود است. باید دید آیا کریمی در نهایت از رشت و تیمی که با مشکلات زیادی مواجه است، فرار خواهد کرد یا اینکه تصمیم به ماندن خواهد گرفت. اگر کریمی بماند، قطعا با چالش سختی برای حفظ سپیدرود در لیگ برتر مواجه خواهد شد. با این حال طرفداران کریمی معتقدند که بهترین تصمیم برای او، جدایی از سپیدرود است.

این خبر را به اشتراک بگذارید