• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 6 اسفند 1397
کد مطلب : 48919
+
-

یک تشییع جنازه، یک سرقت

یک تشییع جنازه، یک سرقت

بازی‌های مهم فوتبال را که از تلویزیون می‌بینید و اخبار و آمار آن را در سایت‌ها و کانال‌ها و روزنامه‌ها می‌خوانید. الان از هرکس بپرسی بازی بارسا با سویا چند چند شد، با ذکر مثال و شرح کامل و هت‌تریک مسی به این سؤال پاسخ می‌دهد. اما برخی اتفاقات حاشیه‌ای جذاب و بعضا تلخ هم در فوتبال رخ می‌دهد که از چشم عموم مردم پنهان می‌ماند.
  مرگ ناگهانی
بعد از فوت ناگهانی داویده آستوری، کاپیتان فیورنتینا، به‌خاطر پایین بودن ضربان قلب و سقوط هواپیمای کوچک حامل سالا، بازیکن آرژانتینی نانت و خرید تازه کاردیف، سومین مرگ ناگهانی هم در فوتبال یک سال اخیر ثبت شد. این‌بار دروازه‌بان مظلوم و 18ساله سابق تیم بانوان چارلتون درگذشته است. جردن داز بعد از یک سکته مغزی در نوامبر مشخص شد که سرطان هم دارد و همین او را از پای درآورد. داوید دخه‌آ یک پیام احساسی از جنس دروازه‌بانی به همراه یک جفت دستکش و پیراهن خودش را برای خانواده جردن ارسال کرد و در پیام ویدئویی‌اش گفت: «خدا بیامرزدت. مطمئنم آن بالا در بهشت هم به سیوهایت ادامه می‌دهی»! خانواده جردن هم خطاب به پدرومادرها نوشتند: «دختر زیبای ما رفت. ما فراتر از فراتر از دل‌شکسته‌ایم... هرگز از عشق ورزیدن و در آغوش کشیدن فرزندان زیبای‌تان دست برندارید چون دنیا خیلی بی‌رحم و خون‌ریز است»...
  شیر آبم وا
وقتی مورینیو با اینتر موفق شد در نوکمپ، بارسلونا را حذف کند بلافاصله آبپاش‌های چمن ورزشگاه روشن شد تا او و بازیکنان تیم مهمان نتوانند در این ورزشگاه جشن صعود بگیرند. حتی ویکتور والدس -دروازه‌بان بارسا- هم رفت سمت مورینیو و اجازه نداد سرمربی اینتر شادی کند. حالا این قضیه به شکلی تصادفی در لیگ دسته اول انگلیس تکرار شده است. بورنموث و ولوز 1-1 بودند و چنددقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که ناگهان بازیکنان احساس کردند زیر دوش قرار گرفته‌اند. داور که مجبور شد این بازی را قطع کند، پیش از ‌آن 3پنالتی هم گرفته بود. آب در این بازی نقش جیمی‌جامپ را در قطع کردن بازی ایفا کرد.
  خوراک دزدها
در کلمبیا دزدها هر وقت پول کم می‌آورند سری به مزرعه فاستینو آسپریا می‌زنند. اسطوره فوتبال کلمبیا چندبار قربانی سارقان شده است. او یک‌بار اسب گران و محبوبش را گم کرد که بعدا این اسب در کالیفرنیا پیدا شد. حالا خبر داده که به‌خاطر به سرقت‌رفتن گاو نر محبوبش و همچنین 5گاو دیگر از مزرعه‌اش دچار افسردگی شده است. بازیکن سابق پارما و نیوکاسل، ملقب به تینو، می‌گوید: «وقتی بدون لاگریمون فوتبال نگاه می‌کنم غصه‌ام می‌گیرد. او عضوی از خانواده‌ام بود». لاگریمون همان گاو نر محبوبش بود که با آن مثل یک حیوان خانگی رفتار می‌کرد و 5-4 سال از این گاو مراقبت کرده بود. این سرقت 12هزار پوند به تونی ضرر زد، اما خودش صدمه روحی را بالاتر از این ضرر مالی می‌داند. اسم مزرعه‌اش را هم گذاشته «سن‌خرونیمو» که یک مکان جذاب برای سارقان است.
  دی‌جی فوتبالی
بعد از کریستین ویه‌ری که مدتی است به‌عنوان دی‌جی بوبو فعالیت می‌کند، گایسکا مندیه‌تا هم این شغل را برای بعد از فوتبالش انتخاب کرده است. استاد پنالتی که سابقه بازی در والنسیا، میدلزبورو، لاتزیو و حتی بارسلونا را دارد هرگز فکر نمی‌کرد در 44سالگی دی‌جی شود. نخستین‌بار در فستیوال بین‌المللی بنی‌قاسم در اسپانیا در سال2010 دی‌جی کرد که همان اول با سوتی شروع شد و 2دقیقه او و گروهش داشتند برنامه اجرا می‌کردند اما میکروفن وصل نبود. حالا مندیه‌تا حرفه‌ای‌تر شده و به این کار به‌عنوان یک شغل جدی نگاه می‌کند. او حالا مرتب از این برنامه و فستیوال به مراسم و جشنی دیگر می‌رود و حسابی سرش شلوغ است. مندیه‌تا خودش را با داوید گتا مقایسه می‌کند؛ دی‌جی‌ای که تاکنون آلبوم‌هایش 9میلیون نسخه فروخته است؛ «گتا کمی بیشتر از من دی‌جی کرده اما من سبک او را دنبال نمی‌کنم.» مندیه‌تا درباره دوران فوتبالش می‌گوید: «در لاتزیو هیچ‌چیز نبردم. در بارسلونا هم همینطور اما با تیمی مثل میدلزبورو به 2فینال (جام اتحادیه و یوفا) راه پیدا کردم و یک جام برنده شدم».

این خبر را به اشتراک بگذارید