• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 5 اسفند 1397
کد مطلب : 48776
+
-

شمخانی: به ۹۰ درصد اهدافمان در سوریه رسیده‌ایم

اسرائیلی‌ها به جای حمله به انبار موشک‌به انبار قالی لوله‌شده حمله کردند

نظامی
شمخانی: به ۹۰ درصد اهدافمان در سوریه رسیده‌ایم

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران درباره پاسخ به حــمـلات رژیـــم صهیونیستی در سوریه گفت: این کار با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم‌پیمانان در این کشور انجام شده و به‌زودی شاهد تحول مهمی در زمینه ارتقای بازدارندگی مقاومت در سوریه خواهیم بود.
علی شمخانی در گفت‌وگو با تسنیم گفته است: تدابیری اندیشیده‌ایم که از خط قرمز خود در حوزه تلفات انسانی ناشی از هرگونه تجاوز و تعدی محافظت کنیم. اینکه در برخی از این حملات تجهیزات و نیروهای جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مقاومت مورد هدف قرار گرفته‌اند، عبور از خط قرمز ما بود و بر این اساس بعد از حمله به تی 4(T4) به‌شدت پاسخ دادیم و ضربه سنگینی به آنها وارد کردیم.
رژیم صهیونیستی فروردین‌ماه امسال به پایگاه هوایی معروف به  T4 در حمص سوریه حمله کرد. در این حمله 4نفر از مدافعان حرم ایرانی به شهادت رسیدند.
شمخانی گفته است: شیوه برخورد با حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و محور مقاومت در سال 2019بسیار متفاوت از شیوه برخورد در گذشته است. البته برای ما مسجل و قطعی است که رژیم صهیونیستی به‌دنبال جنگ در جبهه شمالی نیست و در این نقطه احساس ضعف شدید دارد؛ لذا سناریوی بازدارندگی را براساس این برآورد تا چند مرحله پیش‌بینی کرده‌ایم. نتانیاهو اگر در چند جبهه به‌طور همزمان درگیر شود، حتماً به زندگی سیاسی متزلزل خود در آستانه انتخابات پایان خواهد داد. فکر نمی‌کنم اینقدر احمق باشد.
وی همچنین با بیان اینکه ما به بیش از 90درصد اهداف خود در سوریه رسیده‌ایم، گفت: حملات ایذایی اسرائیل، تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت، کار خود را پیش برده است. ضمن اینکه با وجود تبلیغاتی که درخصوص اشراف اطلاعاتی اسرائیل در سوریه می‌شود، موفقیت 90درصدی ما نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها اشراف اطلاعاتی ادعایی را هم ندارند. در یک مورد به طمع حمله به انبار موشک، انبار قالی لوله شده را هدف قرار دادند که از نظر نظامی افتضاحی نابخشودنی است.
شمخانی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تا چه حد اقدامات آمریکا و متحدانش را در زمینه جنگ نظامی با ایران جدی می‌داند، گفت: چون می‌دانند که نمی‌توانند بجنگند، صدای تهدید را شدیدتر می‌کنند. روش ترامپ این است، ترامپ اهل جنگیدن نیست و برای اینکه نجنگد، تهدید می‌کند.
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران در ادامه به تهدیدات ایران برای قطع صادرات نفت از طریق بستن تنگه هرمز و واکنش آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: قطع صادرات نفت الزاما مساوی با مسدود شدن تنگه هرمز نیست و روش‌های متعددی برای محقق کردن آن وجود دارد که امیدواریم مجبور به استفاده از آن نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید