• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
جمعه 3 اسفند 1397
کد مطلب : 48700
+
-

در جریان حریق در پایتخت بنگلادش دست‌کم 110نفر جانشان را از دست دادند

سیلندرگاز؛ عامل آتش‌سوزی هولناک بازار داکا

سیلندرگاز؛ عامل آتش‌سوزی هولناک بازار داکا


انفجار سیلندر گاز خودرویی که در حال عبور از بازار شهر داکا، پایتخت بنگلادش بود، انفجار هولناکی را رقم زد که جان دست‌کم 110نفر را در یکی از مناطق پر جمعیت این کشور گرفت.

به‌گزارش همشهری به نقل از نیویورک تایمز، چهارشنبه شب گذشته، خودروی گازسوزی در حال عبور از بازار شهر داکا بود که درست در مقابل دکه‌های غذا فروشی، سیلندر گاز آن به دلایلی نامعلوم منفجر شد. صدای مهیبی به هوا برخاست اما این پایان ماجرا نبود.

شدت انفجار باعث شد که سیلندرهای گاز مورد استفاده در دکه‌های غذافروشی نیز در چشم برهم زدنی منفجر شوند. پس از آن حریق به یک مغازه پلاستیک فروشی رسید و آنجا را دربرگرفت اما ماجرا زمانی بحرانی شد که شعله‌های آتش به یک مغازه کوچک که در آنجا به‌صورت غیرقانونی مواد شیمیایی نگهداری می‌شد، رسید. در همان لحظه بود که ناگهان دیواری از آتش مردمی را که در آن حوالی بودند محاصره کرد.

ماشین‌ها، دوچرخه‌ها و مغازه‌ها یکی بعد از دیگری طعمه حریق می‌شدند و در این شرایط بیش از 200 آتش‌نشان برای مهار این حریق هولناک وارد عمل شدند. خیابان‌ها به سرعت مسدود شدند و شعله‌های آتش مردم زیادی را که در حال فرار بودند در کام خود فرو برد. بسیاری از آنها افرادی بودند که در آن ساعت از شب و در رستوران‌ها سرگرم خوردن غذا بودند.

به‌گفته مقامات شهر داکا، حادثه در منطقه‌ای رخ داد که حدود 3میلیون نفر جمعیت دارد و در جریان آن افراد زیادی زنده‌زنده سوختند. 5ساعت طول کشید تا آتش‌نشانان موفق شدند این حریق هولناک را مهار کنند. در همان ابتدا اجساد سوخته بیش از 80نفر، از محل حادثه بیرون کشیده شد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که دست‌کم 110نفر در این حادثه کشته‌ شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید