• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 2 اسفند 1397
کد مطلب : 48609
+
-

تدریس مدیران مدارس از سال آینده حذف می‌شود

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش توضیحاتی درباره حذف تدریس مدیران در کلاس‌های درس از سال آینده ارائه داد و گفت: با وجود دستاوردهای مثبت تدریس مدیران در کلاس‌های درس، برآیند نهایی کارهای کارشناسی صورت‌گرفته این بود که اگر مدیر به مدیریت بپردازد در مجموع مفیدتر است.

مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حذف ساعت تدریس مدیران مدارس اظهار کرد: مشارکت مدیران در تدریس، محاسنی دارد و آنها را با فرایند کلاس، درس و تدریس بیشتر آشنا می‌کند.
وی افزود: طبیعتا اشکالی که به‌وجود آمده بود این بود که مدیر در ساعاتی که سر کلاس بود، در حوزه مدیریتی‌اش نبود و ممکن بود اتفاقاتی در این ساعات رخ دهد و مدیر حضور نداشته باشد.
دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: با وجود دستاوردهای مثبت تدریس مدیران در کلاس‌های درس، برایند نهایی کارهای کارشناسی صورت‌گرفته این بود که اگر مدیر به مدیریت بپردازد در مجموع مفیدتر است؛ هرچند همان تدریس مدیر در کلاس هم توجیه داشت.

نویدادهم افزود: در مجموع آسیب عدم‌حضور مدیر در محل انجام وظیفه‌اش بیشتر از دستاوردهای مثبت تدریس بوده است. وی درباره راهکار جبران کمبود نیرو در پی لغو 6ساعت تدریس الزامی مدیران عنوان کرد: آموزش و پرورش به‌دنبال راه‌حل برای تأمین نیرو است. تنها انگیزه تدریس مدیران فقط کمبود معلم نبود و مهم‌تر از آن این بود که از نزدیک در صحنه حضور داشت و مستقیم با دانش‌آموزان در ارتباط بود. اما با تصمیم اتخاذشده ساعت تدریس مدیران از سال آینده حذف می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید