• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48268
+
-

روحانی همه را دعوت به انصاف و مروت در نقد دولت کرد

در جنگ اقتصادی همه پشتیبان هم باشیم

دولت
در جنگ اقتصادی همه پشتیبان هم باشیم


رئیس‌جمهور با بیان اینکه «در آغاز دهه پنجم انقلاب، ملت با شور و نشاط در همه صحنه‌ها حاضر است»، تصریح کرد: برای دشمن دردناک است در شرایطی که به قول خودشان سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ایران اسلامی تحمیل کرده‌اند، تنها در 24ساعت گذشته و در یک استان، در کنار ده‌ها طرح عمرانی، 3طرح بزرگ و مهم ملی را افتتاح می‌کنیم و این به‌معنای حرکت خروشان ملت در مسیر خودکفایی و عظمت است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی که در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس سخن می‌گفت با اشاره به دوران دفاع‌ مقدس تأکید کرد: دوران و شرایط بسیار سختی بود. زندگی، کوپنی بود. مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما عقب‌نشینی نکردند، از امام(ره) جدا نشدند و کشور را غریب و تنها نگذاشتند. اگر زمان جنگ هم عده‌ای می‌جنگیدند و عده‌ای در تهران آنان را بازخواست می‌کردند، به نتیجه نمی‌رسیدیم اما همه پشت به پشت هم و دست در دست هم توانستیم دشمن را شکست دهیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگ، هم پیروزی داشت و هم شکست، با هم بودیم و پیروز شدیم؛ امروز هم روز جنگ اقتصادی است، گفت: در آن جنگ نظامی پشت هم بودیم، امروز هم در جنگ اقتصادی باید همه با هم و پشتیبان هم باشیم. اگر همه امروز با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسائل جزئی بهانه‌گیری کنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن توطئه دی 96را آغاز کرد به خیال اینکه دی 97خودش در تهران باشد! افزود: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که دی‌ماه امسال همه‌‌چیز تمام است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند 40سالگی خود را جشن بگیرد. آنها به اشتباه فکر می‌کردند که ما دست‌مان را بالا خواهیم برد و در نفت، گاز، کشاورزی و توسعه قادر به فعالیت نخواهیم بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتخابات 4سال یک‌بار است تا ملت به هر دیدگاهی رأی داد، کشور بر آن مبنا اداره شود، افزود: نمی‌شود که در آغاز انتخابات با هم دعوا کنیم، درطول دوره به اختلاف ادامه دهیم و دوباره برای انتخابات بعدی، این کار را دنبال کنیم. انتخابات برای این است که مردم فرد یا گروه مورد نظر خود را انتخاب کند و وقتی مردم به دیدگاهی رأی داد، همه باید به‌دنبال آن دیدگاه رفته و حمایت کنند. در انتخابات دو یا چند گروه با هم رقابت می‌کنند، اما وقتی یک گروه انتخاب شد، رقابت انتخاباتی تمام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه مصوبات مجلس گفت: در مصوبات مجلس نیز گاهی می‌بینیم، فقط با یک رأی اختلاف، موضوعی تصویب و به قانون تبدیل می‌شود و وقتی قانون شد نماینده مخالف هم باید قانون را اجرا کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی دولتی با رأی مردم انتخاب و سرکار می‌آید، همه باید از آن حمایت کنند، افزود: همه باید با هم باشیم؛ در غیراین صورت نه‌تنها در دوران جنگ، بلکه در صلح هم موفق نخواهیم بود.

   دعوت به انصاف و مروت
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کسی نمی‌تواند این عظمت و دستاورد بزرگ را به‌خاطر شرایطی همچون گرانی مقطعی برخی کالاها که مردم را چند روزی در مضیقه قرار می‌دهد، زیر سؤال ببرد، گفت: زیر سؤال بردن موفقیت‌های بزرگ سال‌های اخیر در کشور نه انصاف است نه مروت و نه وطن‌پرستی، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامی. روحانی با تأکید بر اینکه باید کارهای بزرگی را که در کشور انجام شده، ببینیم، گفت: البته مشکلات و نقایصی هم وجود دارد و در زمان تحریم و جنگ اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، زیرا آمریکا و مزدورانش در منطقه تلاش می‌کنند فشار به ملت ایران را روزانه افزایش دهند. وقتی دشمن سنگی پرتاب می‌کند، ممکن است یک شیشه هم بشکند اما نمی‌شود به‌خاطر شکستن شیشه زانوی غم بغل بگیریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید