• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 30 بهمن 1397
کد مطلب : 48259
+
-

اولین صعود برانکو به نیمه‌نهایی جام حذفی

پس از 15 سال دوباره یک پنالتی چیپ، کابوس یحیی‌ گل‌محمدی شد

ورزشی
اولین صعود برانکو به نیمه‌نهایی جام حذفی


بیرانوند خروجش اشتباه بود و تلاش شایان مصلح هم نتیجه نداد. به جای اینکه توپ را با پای راست دفع کند، منتظر ماند روی پای راستش بیاید. تصمیمی اشتباه و گل اول برای پدیده در دقیقه 12 بازی با پرسپولیس.

8 دقیقه بعد شایان دوباره گل زد. این بار با ضربه سری زیبا و مهارنشدنی به دروازه حریف. پاس گل را مهدی ترابی از نقطه کرنر داد. از دقیقه 20 تا دقیقه 120 ، بازی دیگر رمق چندانی نداشت. برانکو تلاش کرد با تعویض‌هایش نتیجه را تغییر دهد. بشار رسن را به جای سروش و ماریو بودیمیر را به جای سیامک نعمتی آورد. دقیقه 85 هم مجبور شد جلال حسینی را که کشاله‌اش آسیب دید، بیرون ببرد و به محمد نادری جوان بازی بدهد.

دو وقت اضافه بازی هم چیزی نداشت. امید عالیشاه هم که دقیقه 94 به جای مهدی ترابی آمد، نتوانست کاری بکند.

برانکو ایوانکوویچ در 3 سال گذشته با پرسپولیس، 3 بار قبل از نیمه‌نهایی از جام حذفی کنار رفته بود و حالا در چهارمین دوره، کارش به پنالتی کشیده بود.

دوئل پنالتی‌ها نفس‌گیرتر از تصور بود. هر کسی پشت توپ ایستاد، آن را با ضربه‌ای عجیب به آسمان کوبید. هم بشار رسن و مهدی شیری از پرسپولیس و هم ریگی و مرادمند از پدیده.

پنالتی چهارم پدیده را بیرانوند از علی نعمتی گرفت. فقط یک پنالتی برای پرسپولیس مانده بود. علی علیپور پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای چیپ طرفداران تیمش را سکته داد. فراهانی، دروازه‌بان پدیده به سمت راست شیرجه زد و توپ آرام آرام از خط دروازه رد شد، در حالی که آن‌قدر سرعتش کند بود که به نظر می‌رسید دروازه‌بان اگر برگردد می‌تواند مهارش کند. به این ترتیب بدون آنکه نیازی به پنالتی پنجم پدیده باشد، پرسپولیس برنده شد. 3 به یک در پنالتی‌ها. حذف تیم یحیی گل‌محمدی با یک پنالتی چیپ، طعنه‌آمیز بود. انگار سرنوشت او با پنالتی‌های چیپ گره خورده است. 15 سال پیش در نیمه‌نهایی جام ملت های آسیا، پنالتی آخر به دروازه چین را یحیی، چیپ زد و باختیم. 15 سال بعد او دوباره قربانی یک پنالتی چیپ شد.

با این پیروزی، تیم پرسپولیس به نیمه‌نهایی جام حذفی رسید. به بازی با سپاهان. برنده نبرد این دو تیم بزرگ که میزبانش اصفهان خواهد بود، در فینال با داماش گیلان بازی می‌کند. با تیمی که ناباورانه از لیگ 2 خودش را تا فینال بالا کشیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید