• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 بهمن 1397
کد مطلب : 47930
+
-

اکران‌های دوست‌داشتنی

محسن امیریوسفی از نمایش فیلم توقیفی‌اش بعد از 6سال و استقبال مردم از آن می‌گوید

گزارش
اکران‌های دوست‌داشتنی

مسعود میر/روزنامه‌نگار

«فیلم‌های مرتبط با فتنه»، «معضل» و «فیلم‌های توقیفی»؛ اینها عناوینی است که در سال‌های گذشته به چندین فیلم سینمایی ازجمله «آشغال‌های دوست داشتنی» اطلاق شده‌است. این نامگذاری‌ها توسط عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس، دبیر وقت جشنواره فیلم فجر و البته مجموعه وزارت ارشاد به تناوب به این فیلم‌ها سنجاق شده‌است و حالا یکی دیگر از همین فیلم‌ها بالاخره به نمایش عمومی درآمده‌است. 
امروز دیگر این نام‌ها فقط بهانه‌های مکتوبی هستند برای یادآوری سرنوشت عجیبی که برای این فیلم‌ها رقم خورد و اکران فیلم محسن امیریوسفی بار دیگر ثابت کرد که سینما نه تنها باعث تفرقه نمی‌شودکه اتفاقا بهانه همدلی است. به بهانه نمایش عمومی آشغال‌های دوست‌داشتنی بعد از 6سال، سراغ محسن امیریوسفی رفته‌ایم.

زمان بد، استقبال خوب
«سرگروه فیلم سینما ایران است و آقای سعدی و شرکت نسیم‌صبا پخش فیلم را بر عهده دارند. اگر بخواهم دو، سه روزی که از اکران فیلم می‌گذرد به‌طور خلاصه برایتان شرح دهم باید بگویم که 90سانس فوق‌العاده نشان می‌دهد با اینکه آشغال‌های دوست‌داشتنی در زمان بسیار بدی اکران شده اما استقبال از آن عجیب است. این روزهای بعد از جشنواره و تا پیش از آغاز اکران‌های نوروزی زمان مرده‌ای است که فیلم ما در آن به نمایش درآمده اما تماشاگران با لطف‌شان ما را متعجب کرده‌اند و این شور برای دیدن فیلم واقعا دوست‌داشتنی است.» این حرف‌های کارگردانی است که 6سال مقاومت کرد برای دیده‌شدن فیلمش، 6سال به قول خودش تهمت‌ شنید و تحت فشار بود، 6سال فیلمش را به جشنواره‌های خارجی نداد و هر سال برای نمایش آن در جشنواره فیلم فجر فرم پر کرد و دست آخر خط خورد. حالا آشغال‌های دوست‌داشتنی روی پرده است.

من از پا نمی‌نشستم
امیر یوسفی درباره تلاش بی‌وقفه‌اش برای حل مشکل فیلم از طریق مجاری قانونی می‌گوید: «بالاخره باید این موضوع تمام می‌شد و اگر باز هم فیلم اکران نمی‌شد من ول نمی‌کردم و مثل همه سال‌های گذشته به تلاش خودم برای نجات فیلم ادامه می‌دادم. من مدل خودم را دارم و هیچ‌وقت از پا نمی‌نشینم. البته فراموش نمی‌کنم که اگر پیگیری بچه‌های مطبوعات نبود فیلم خیلی زود فراموش می‌شد.» کارگردان آشغال‌های دوست‌داشتنی همچنین تأکید می‌کند: «حالا که تکلیف این فیلم مشخص شده روی کار بعدی‌ام متمرکز خواهم شد. خودم فیلمنامه‌ای دارم که می‌خواهم بعد از عید آن را بسازم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید